تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۶۴۶۴ دلار در هر تن را تاچ کند و سیگنال فروش صادر نماید و در صورتیکه این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۶۳۹۴ می شود.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی مس به وضوح دیده می شود این سطوح حمایت مس بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۵۷۹۲ (بالاترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال این چرخه پنج موجی در سطح ۶۵۸۰ (بالاترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) به پیک و سقف قیمت خود رسیده است و برای چند روز آینده این احتمال قویا وجود دارد که قیمت مس به سوی سطح ۶۳۵۵ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۷) اصلاح کند که این سطح کف موج (۴) می باشد. لازم به ذکر است برای امروز تنها به شرط افزایش قیمت مس به سطح ۶۵۳۹ موجب افزایش آن به سطح ۶۵۸۰ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به این حرکت اصلاحی خود که از سطح ۲۰۵۷ (پایین ترین سطح ۱۸ اوت ۲۰۱۷) شروع کرده در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۰۳ به پایان برسد و پس از آن با کاهش مواجه شود که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۱۰۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

حرکت اصلاحی که از سطح ۲۱۱۲ (بالاترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) شروع شده شامل سه موج می باشد و موج افزایشی قیمت مس از سطح ۲۰۵۷ در قالب موج دوم یعنی موج b شکل گرفته که انتظار داریم با تکمیل این موج در حوالی سطح مقاومت ۲۱۰۳ دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی در مسیر نزولی این بار در موج c قرار گیرد.

در حرکت نزولی سطح حمایت اولیه بر روی نرخ ۲۰۸۱ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح حمایت بعدی ۲۰۶۷ و ۲۰۵۴ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۰۳ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۲۱۱۴ و ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن