تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۲۸۱ را تاچ کند و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۱۳۰۰ (بالاترین سطح ۱۸ اوت ۲۰۱۷) در چارت پایین نشان داده است. از منظر تحلیل تکنیکال این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته که تا کنون دو موج اول آن تکمیل شده است و ما هم اکنون در موج سوم یعنی موج c قرار داریم که در این موج قیمت جهانی اونس طلا می تواند دوباره به سطح ۱۲۸۱ کاهش یابد.

در چارت پایین این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۱۲۵۱ (پایین ترین سطح ۸ اوت ۲۰۱۷) به ۱۳۰۰ قرار دارد. در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت آن با سطح مقاومت ۱۲۹ مواجه است و این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۲۲ (پایین ترین سطح ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶) تشکیل شده است.

خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۱۷ آوریل ۲۰۱۷) نیز محدوده ۱۲۹۱ تا ۱۲۹۳ را یک مقاومت مهم برای اونس طلا نشان می دهد. سطح ۱۲۹۵ نیز قبلا بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷ بوده است. علاوه بر این، همانطور که در چارت پایین مشخص است روند افزایشی از سطح ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای) در قالب پنج موج شکل گرفته که این ساختار از امواج الیوت ویو اشاره به ساخته شدن تاپ یا سقف موقت قیمت جهانی اونس طلا در نزدیکی سطح ۱۲۹۱ دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۱۲۹۳ در چارت یک ساعته موجب تقویت قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۹۷ ، ۱۳۰۰ و پس از آن سطح ۱۳۱۱ در چارت روزانه می شود. نوسانات امروز بازار تحت تاثیر حرکات نرخ بازدهی اوراق قرضه و بازارهای سهام بین الملل خواهد بود زیرا در تقویم اقتصادی امروز رویدادهای چندانی زمان بندی نشده است.

این موضوع در حال حاضر بازارها را در روندی آرام و کم تحرّک قرار داده است و علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موجقدرتمند اخیر انتظار سرمایه گذاران طلا برای نشست سالیانه بانکهای مرکزی جهان در جکسون هول موجب حاکم شدن چنین فضایی بر بازار شده است. وضعیت برای اونس طلا نیز تقریبا به همین منوال است و فعلا شاهد حرکت خاصی در بازار نبوده ایم که این مسئله موج احتمالی آخر هفته را قویتر خواهد کرد.

این هفته در بازار آمریکا از روز چهارشنبه تا انتهای هفته بیشتر توجهات سرمایه گذاران به ترتیب به آمار فروش خانه های نوساز آمریکا ، فروش خانه های موجود ، سفارشات کالاهای بادوام و مهم تر از همه سمپوزیوم سالیانه روئسای بانک مرکزی جهان در شهر جکسون هول در ایالت وایومینگ آمریکا در اجلاسی که همه ساله پشت درهای بسته و برای روئسای بانکهای مرکزی جهان، مقامات اقتصادی آمریکا و سایر کشورها و همچنین روئسای موسسات مالی بزرگ تشکیل می شود، معطوف خواهد بود که تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت جهانی اونس طلا خواهد داشت.

کنفرانس جکسون هول در آمریکا با حضور بانکداران و سیاستگذاران مالی این هفته از روز پنجشنبه در ایالت وایومینگ آمریکا برگزار می شود و موضع گیری یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در روز جمعه در خصوص چشم انداز نرخ بهره بانک فدرال بیشتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت که می تواند افزایش نرخ بهره بانک فدرال را به تعویق یا به جلو بیندازد.

از این رو بازارها در انتظار نشست بانک های مرکزی مطرح جهان در اواخر این هفته در جکسون هول آمریکا هستند و یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا قرار است روز جمعه سخنرانی کند. سرمایه گذاران طلا به دقت سخنرانی یلن را زیر نظر خواهند داشت تا سرنخ هایی از زمان افزایش بعدی نرخ بهره بانک فدرال آمریکا را به دست آورند. سخنرانی یلن در اواخر این هفته می تواند یک عامل تاثیرگذار در بازار جهانی اونس طلا باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا