تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۶۳۸ دلار در هر تن را تاچ کند و در صورتیکه این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۶۸۶ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت مس دیده می شود این موج توانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۶۵۶۸ برساند و از این رو برای معاملات امروز احتمال صعود بیشتر قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۷۵۲ زیاد است و خریداران را تا این سطح وارد بازار خواهد کرد.

با این حال باید توجه داشت که با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور تایم فریم یک ساعته RSI کمی بعید به نظر می رسد که قیمت مس به همین صورت و بدون هیچ حرکت اصلاحی بخواهد با افزایش روبرو شود که این نشانه ای در جهت خسته شدن انرژی خریداران است.

از این رو در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۵۱۲ به هر دلیلی با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت مس به سطوح حمایت بعدی ۶۴۵۵ و ۶۳۸۵ می شود که در نمودار پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ کاهش داشته باشد و این موضوع را ادامه ی حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۲۱۱۲ (بالاترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این موج اصلاحی و نزولی در قالب سه موج شکل گرفته است و موج سوم یعنی موج c انتظار می رود که به اندازه ی طول موج اول یعنی موج a حرکت داشته باشد و تا سطوح ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ ریزش کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در حرکت صعودی نیز سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۲۰۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۱۰۳ دلار در هر تن می شود که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم در بازار بورس فلزات لندن