تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح حمایت ۴۷٫۳۵ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورتیکه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا پایین ترین نرخ ۱۷ اوت ۲۰۱۷ یعنی سطح ۴۶٫۴۶ می شود.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود سطح حمایت ۴۷٫۳۵ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۵۰٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) به ۴۶٫۴۶ قرار دارد و حرکت اصلاحی نزولی که از سطح ۵۰٫۲۲ شروع شده است ممکن است امتداد بیشتری به سطح ۴۶٫۴۶ داشته باشد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا بین منطقه ۴۷٫۰۹ و ۴۸٫۶۵ در نوسان است که این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند نزولی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۴۷٫۰۹ شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۴۵٫۱۶ می شود و برای اینکه از کاهش قیمت به این سطح مطمئن شویم لازم است که سطح حمایت ۴۶٫۴۶ شکسته شود. در حرکت صعودی نیز تنها به شرط نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۸٫۶۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) موجب افزایش به سطح مقاومت ۵۰٫۲۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) می شود.

امروز موسسه نفت آمریکا (API) که بزرگترین انجمن تجاری نفت و گاز طبیعی آمریکایی می‌باشد، در آخرین گزارش هفتگی خود اعلام کرد که ذخایر آن به میزان ۳٫۵۹۵- میلیون بشکه کاهش یافته است و این در حالی است که قبلا پیش بینی می شد از رقم قبلی ۹٫۲۰۰- میلیون بشکه به میزان ۳٫۴۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

امروز معامله گران چشم به گزارش هفتگی ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا دوخته اند که ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر خواهد شد و پیش بینی می شود آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا از رقم قبلی ۸٫۹۴۵- میلیون بشکه به میزان ۳٫۴۵۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۱٫۴۵ را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۵۰٫۷۵ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند و از نظر تحلیل تکنیکال حرکت اصلاحی نزولی که از سطح ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) شروع شده است تکمیل نشده و هنوز ادامه دارد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود موج اصلاحی قیمت نفت برنت دریای شمال در جهت خلاف روند افزایشی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) صورت گرفته است. برای اینکه این حرکت از نظر زمانی و طولی این روند افزایشی مطابقت داشته باشد به احتمال زیاد این حرکت اصلاحی نزولی برای مدتی بازار را درگیر خود خواهد کرد و حداقل تا سطح ۵۰٫۷۵ کاهش خواهد یافت که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c که از سطح ۵۳ (بالاترین سطح ۲۱ اوت ۲۰۱۷) شروع شده می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۴۴٫۳۵ به ۵۳٫۶۴ نشان می دهد که این موج اصلاحی توسط یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت تحت کنترل قرار گرفته است و بعد از شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۴۵ می بایست منتظر کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۵۰٫۷۵ باشیم و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۲۸ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت به سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۹۹ دلار در هر بشکه می شود.

اخبار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا که امروز در سشن آمریکا در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال را فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار ساعت ۱۹:۰۰ وقت تهران یعنی آمار موجودی ذخایر هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن