تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۵۱۲ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۴۵۵ می شود.

همانطور که در چارت پایین قیمت مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال برای امروز مشخص نیست چقدر این حرکت اصلاحی کنونی عمیق خواهد بود اما با این حال با توجه به واگرایی کاهشی در اندیکاتور تایم فریم ۳۰ دقیقه RSI نشان از کاهش بیشتر قیمت مس از نرخهای فعلی می باشد که در نمودار زیر دیده می شود.

برای امروز چنانچه در حرکت نزولی سطح حمایت ۶۴۵۵ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت صدور سیگنال فروش با حد تارگت ۶۳۸۵ می باشد و این در حالی است که در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵۶۸ موجب افزایش محدود قیمت به سطح مقاومت ۶۶۳۸ می شود که در چارت پایین دیده می شود.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و دلیلی برای تغییر گزارش تحلیلی قبلی وجود ندارد و پیش بینی می شود به ترتیب تا سطوح ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این موج اصلاحی نزولی از سه موج تشکیل شده است و قیمت آن هم اکنون در موج سوم یعنی موج نزولی c قرار دارد که در این موج می تواند خود را تا سطح ۲۰۴۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) پایین بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی C که از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شروع شده اشاره به تارگت های نزولی ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی دیده می شوند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت بر روی ۲۰۸۹ قرار دارد که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۲۱۰۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی) می شود که شرط آن نفوذ قیمت به بالای سطح ۲۰۹۸ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی نشان داده شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن