تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن به سمت سطح مقاومت ۱۲۹۳ حرکت کند و در صورت شکست آن به سطح مقاومت بعدی ۱۲۹۷ افزایش یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از روند افزایشی ۱۲۵۱ (پایین ترین سطح ۸ اوت ۲۰۱۷) به ۱۳۰۰ تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت یک ساعته مشخص است قیمت جهانی اونس طلا به نظر می رسد در حوالی سطح ۱۲۸۱ مورد حمایت قرار گرفته و فعلا همه عوامل دست به دست هم داده اند که قیمت حداقل از این سطح بیشتر ضعیف نشود و تا زمانیکه بالای این سطح قرار دارد این احتمال وجود دارد که به سوی سطح روانی ۱۳۰۰ افزایش یابد. در چارت روزانه نیز خریداران هنوز با منطقه مقاومت ۱۲۹۱ و ۱۳۰۰ مواجه هستند و در میان مدت تنها به شرط تثبیت کامل قیمت در بالای سطح ۱۳۰۰ می تواند تارگت ۱۳۱۱ را نمایان سازد.

این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۸۱ منجر به کاهش به سطح حمایت ۱۲۷۵ می شود که در چارت یک ساعته مشخص است. بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت جهانی اونس طلا در بالای سطح حمایت ۱۲۸۱ قرار دارد، خریداران بار دیگر شانس خود را برای افزایش به ترتیب به سطوح ۱۲۹۳ و ۱۲۹۷ امتحان خواهند کرد.

با افزایش نگرانی ها از احتمال به تعطیلی کشیده شدن دولت آمریکا بعد از سخنان اخیر دونالد ترامپ، قیمت جهانی اونس طلا از نزدیکی سطح حمایت ۱۲۸۱ بار دیگر به بالای سطح مقاومت ۱۲۸۹ افزایش یافته است و سایر بازارها نیز تحت تاثیر تجمع سالیانه روئسای بانک های مرکزی جهان در جکسون هول ایالت وایومینگ آمریکا قرار دارند و قرار است فردا خانم یلن، رئیس بانک فدرال رزرو آمریکا و آقای ماریو دراقی، رئیس بانک مرکزی اروپا سخنرانی ایراد کنند.

رئیس ‌جمهور آمریکا نیز تهدید کرده است در صورت تصویب نشدن طرح ساخت دیوار در مرز مکزیک و ایالات متحده، دولت را تعطیل خواهد کرد که این خبر کمی به تقویت قیمت جهانی اونس طلا کمک کرده است و همچنین ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه سیاست های جنجالی خود گفته است که احتمالا به پیمان نفتا (پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی) پایان دهد و از این رو برای امروز سناریو روند افزایشی برای قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۹۳ و ۱۲۹۷ شانس بیشتری خواهد داشت.

در حال حاضر قیمت آن فاصله چندانی تا عدد ۱۲۹۳ ندارد و احتمال فتح این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود طلا نیز رشد قابل ملاحظه ای دیگری خواهد داشت و خود را گامی دیگر به ۱۳۰۰ نزدیک تر خواهد کرد. امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران به غیر از آمار مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۳۸۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۳۲۰۰۰) و در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران به جز آمار فروش خانه های موجود آمریکا (پیش بینی بازار ۵٫۵۷ میلیون واحد، رقم قبلی ۵٫۵۲ میلیون واحد) اخبار اقتصادی چندان زیاد نیست.

البته به نظر نمی رسد در شرایطی فعلی که بازار فردا منتظر سخنرانی یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا می باشد اخبار امروز تاثیر خاصی داشته باشند و سخنرانی فردا رئیس بانک مرکزی آمریکا به نظر می رسد، پتانسیل لازم برای حرکت بازار را در اختیار دارد و محرک قابل توجهی برای تعیین جهت حرکت بازار به شمار می رود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا