تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۸٫۷۸ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۳۴ در چارت پایین به وضوح نشان داده است. افزایش قیمت نفت پس از صورت گرفت که دیروز موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا برای هشتمین هفته متوالی کاهش یافت و تولیدات آمریکا تنها کمی افزایش یافت.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۴۸٫۳۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۵۰٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) به ۴۶٫۴۶ قرار داشت که شکسته شد. در چارت روزانه نیز قیمت نفت آمریکا در تلاش برای افزایش به سطح ۴۸٫۶۵ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

هر چند مشخص نیست که قیمت نفت آمریکا در اولین تلاش خود بتواند از این سطح مقاومت ۴۸٫۶۵ عبور کند یا خیر اما اگر امروز به هر دلیلی این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۲۰ صادر خواهد کرد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۷٫۹۰ و تثبیت کندل در پایین آن در چارت یک ساعته منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت ۴۷٫۳۵ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود چنانچه قیمت در بالای سطح مقاومت ۵۲٫۲۸ تثبیت شود به سوی سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۹۹ افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطوح ۵۲٫۲۸ و ۵۲٫۱۶ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود سطح مقاومت ۵۲٫۲۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده است و سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۲٫۹۹ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۶۴ می شود.

همانطور که در چارت روزانه پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در حال تلاش برای رسیدن به سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ می باشد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ می باشد. هر چند مشخص نیست که قیمت در اولین تلاش خود موفق به شکست این سطح مقاومت شود اما اگر این سطح مقاومت به هر دلیلی شکسته شود خریداران را در میان مدت با تارگت های ۵۵٫۰۶ و ۵۸٫۳۷ وارد بازار خواهد کرد.

لازم به ذکر است در چارت یک ساعته سطح حمایت قیمت بر روی ۵۱٫۴۵ دلار در هر بشکه دیده می شود که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد و همانطور که در چارت یک ساعته دیده می شود مانع از کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن