تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود تا سطح مقاومت ۶۶۳۸ دلار در هر تن افزایش یابد و در صورتیکه این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۶۸۶ می شود که در چارت پایین به وضوح مشخص است.

از منظر تحلیل تکنیکال در چارت زیر در قیمت مس این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارد.

حرکت اصلاحی قیمت مس که در برخورد به این سطح مقاومت ۶۶۳۸ اتفاق افتاده کاملا به نرخهای بالا برگشت کرده است و این به معنای از سرگیری روند افزایشی قیمت مس در موج C می باشد که می تواند تارگت ۶۶۸۹ را مشخص سازد که این سطح با سقف کانال افزایشی رسم شده انطباق دارد و مماس با خط روند بالایی این کانال می باشد.

فیبوناچی پروجکشن همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۵۶۸ می باشد و تنها به شرط شکست سطح حمایت ۶۵۱۲ منجر به وارونه شدن روند افزایشی قیمت مس می شود که در چارت پایین مشاهده می کنید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۲۰۸۱ اصلاح کند که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۱۲۴ نشان داده است و همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۱۲۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت ۲۱۲۴ در نزدیکی سطح مقاومت دیگری در نرخ ۲۱۱۹ قرار دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد. به باور ما موج شارپی افزایشی قیمت که از سطح ۲۰۵۶ (پایین ترین سطح ۲۳ اوت ۲۰۱۷) شروع شده است در واقع آخرین تلاش قیمت برای لمس منطقه مقاومت ۲۱۱۹ و ۲۱۲۴ می باشد.

به احتمال زیاد از آنجایی که حرکت افزایشی اخیر از سطح ۱۹۰۷ (پایین ترین سطح ۷ اوت ۲۰۱۷) هیچ حرکت اصلاحی نزولی نداشته است قیمت آلومینیم آلیاژی در اولین تلاش خود با این منطقه مقاومت ۲۱۱۹ و ۲۱۲۴ مواجه خواهد شد و ممکن است با توجه به عدم توانایی قیمت در شکست این منطقه مقاومت مقداری به سوی سطح ۲۰۸۱ ریتریس و اصلاح کند و برای امروز هر گونه حرکت افزایشی قیمت آن محدود به سطوح مقاومت ۲۱۱۴ و ۲۱۲۴ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن