تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی هنوز معتبر است و سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۷۵۲ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۸۶ در چارت زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت ۳۰ دقیقه پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۶۸۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شود و سطح مقاومت بعدی بر روی ۶۷۵۲ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۸۲۲ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی قرار دارد.

در چارت پایین از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) نشان می دهد که قیمت مس دیر یا زود تا سطح مقاومت ۷۲۱۲ افزایش خواهد یافت که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵۲۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) به وضوح نشان داده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی به پایین سطح ۶۶۸۶ محدود به سطح حمایت ۶۶۳۸ خواهد بود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی هنوز معتبر است و سیگنال فروش تا سطوح ۲۰۸۱ و ۲۰۶۷ صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با کاهش مواجه شود که این موضوع را بررسی و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن و اندیکاتور یک ساعته MACD در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی و ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است و همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۲۴ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح مقاومت توسط مقاومت دیگری در سطح ۲۱۱۹ که بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۵ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد محکم و استوار به نظر می رسد. واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته MACD نیز اشاره به این نکته دارد که قیمت آلومینیم آلیاژی بعد از رسیدن قیمت به سطوح مقاومت ۲۱۱۹ و ۲۱۲۴ انرژی افزایشی خود را از دست داده است.

از این رو برای امروز هر گونه حرکت افزایشی از نرخهای فعلی محدود به سطح مقاومت ۲۱۲۴ می باشد و همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم محتمل ترین سناریوی موجود برای امروز کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۰۸۱ و ۲۰۶۷ دلار در هر تن می باشد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن