تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد به سطح حمایت ۴۶٫۲۴ دلار در هر بشکه کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی کانال نزولی و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۴۶٫۲۴ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارد و حرکت نزولی که از سطح ۵۰٫۴۳ شروع شده است در کانال نزولی در نوسان بوده و به تارگت نزولی ۴۵٫۲۵ اشاره دارد که این سطح مماس با کف کانال نزولی می باشد.

در چارت روزانه نیز همانطور که مشخص است قیمت نفت آمریکا به پایین سطح حمایت ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۵۵٫۲۴ بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷ به ۴۲٫۰۵) کاهش یافته و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد. از این رو این احتمال وجود دارد که تا سطح حمایت بعدی ۴۵٫۱۶ کاهش یابد که این سطح در نزدیکی همان سطح ۴۵٫۲۵ می باشد.

لازم به ذکر است امروز هر گونه حرکت اصلاحی با سطوح مقاومت قیمت نفت آمریکا به ترتیب بر روی نرخهای ۴۷٫۰۹ و ۴۷٫۲۳ مواجه خواهد شد. از منظر تحلیل بنیادی نیز در بازار نفت خام آمریکا، قیمت در طی ۲۴ ساعته گذشته بیشتر به دلیل طوفان هاروی و کاهش تقاضا نفت ناشی از تعطیلی پالایشگاه های آمریکا کاهش داشته است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۱٫۳۹ را تاچ کند و در صورتیکه این سطح حمایت شکسته شود منجر به ریزش بیشتر قیمت نفت برنت به سطح حمایت بعدی ۵۰٫۸۶ می شود.

همانطور که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) به ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند.

نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود به نظر می رسد قیمت نفت برنت بین دو خط روند بالایی و پایینی متمرکز بوده که این خطوط یک نقطه همگرا را نشان می دهند.

از منظر تحلیل تکنیکال خط روند پایینی اشاره به اصلاح قیمت نفت برنت به ترتیب به سطوح ۵۱٫۳۹ و ۵۰٫۸۶ دارد و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۲۵ موجب افزایش قیمت نفت برنت به سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۷۸ می شود و در صورتیکه حرکت افزایشی امتداد بیشتری داشته باشد می تواند تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۶۴ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن