تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۶۸۲۲ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۶۸۶۵ و ۶۹۳۵ می شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۲۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در چارت پایین بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) نشان می دهد که قیمت مس دیر یا زود می تواند خود را تا سطح ۷۲۱۲ بالا بکشاند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در بالای سطح مقاومت ۶۵۲۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی) در چارت روزانه نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۷۵۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) در چارت یک ساعته می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

امروز در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ کاهش یابد که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت مربوطه نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطوح ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است. از منظر تحلیل تکنیکال این موج به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت کلیدی و مهم ۲۱۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) به پیک و سقف قیمت خود رسیده است.

در چارت روزانه نیز سطح مقاومت دیگری بر روی ۲۱۱۹ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۷ به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. به لحاظ نظری ممکن است امروز قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۵۷ اصلاح کند که این سطح مماس با کف کانال افزایشی رسم شده در چارت روزانه است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۲۰۸۱ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی) می باشد که در چارت یک ساعته به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن