تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

حرکت صعودی یورو امروز ادامه یافت و قیمت تا سطح ۱٫۳۲۰۸ صعود کرد و اکنون با مقاومت مهم ۱٫۳۲۲۰ فاصله چندانی ندارد. همچنان بر این باوریم که حرکت صعودی قیمت ادامه خواهد داشت و هر گونه برگشت قیمت به زیر نرخ ۱٫۳۱۶۰ فرصت مناسبی برای ورود بیشتر خریداران فراهم کرد.

اگر امروز، سطح مقاومت ۱٫۳۲۲۰ شکسته شود، در کوتاه مدت احتمال صعود قیمت تا سطح ۱٫۳۲۵۵ (بالاترین نرخ ۲۱ ژوئن) و ۱٫۳۲۶۱ ( بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۵) و حتی ۱٫۳۳۰۲ ( بالاترین سطح روز ۲۰ ژوئن) وجود دارد.

در حرکت اصلاحی و نزولی، سطوح حمایت قیمت بر روی نرخهای ۱٫۳۱۵۰ ( سقف ابر اندیکاتور ایچیموکو در تایم فریم ۱ ساعته) و ۱٫۳۱۴۰ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته) و در ادامه منطقه ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ قرار دارند که برای امروز سفارشات خرید نیز به ترتیب در همین نقاط چیده شده اند. 

همانطور که در نمودار زیر می بینید بسته شدن قیمت در بالای سطح ۱٫۳۱۶۴ نشانه ای مثبتی در جهت استمرار روند افزایشی است مخصوصا اینکه بازدهی اوراق قرضه کشورهای حاشیه اروپا رو به کاهش گذاشته است و نرخ بازدهی اوراق قرضه آمریکا نیز افت محسوسی داشته است که این موضوع به تقویت یورو کمک خواهد کرد.

بنابراین استراتژی فعلی ، خرید در نرخهای پایین است و از این رو، در ادامه حرکت صعودی پیشنهاد می کنیم در منطقه نزدیکی مقاومت ۱٫۳۲۳۰ و ۱٫۳۲۵۰ نسبت به تسویه خرید اقدام نماید. فعلا با توجه به سبک بودن تقویم اقتصادی در هفته جاری انتظار بر نوسان بودن قیمت یورو در محدوده  ۱٫۳۱ و ۱٫۳۲۵۰ است و اگر اتفاق خاصی بیفتد اطلاع رسانی خواهد شد.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در این زوج ارز بعد از یک هفته به همان سطوح سفارشات اصلی بانکهای مرکزی آسیایی رسیدیم که گفتم اصل سفارشهای خرید روی منطقه ۹۹٫۲۰ و ۹۹٫۱۰ است و حتی برخی روی ۹۹٫۰۰ سفارشهای خرید را چیده اند. همانطور که در نمودار زیر مشخص است منطقه حمایت مستحکم بر روی نرخ ۹۸٫۷۴ ( سقف ابر ایچیموکو) قرار دارد و حد استاپها چند پیپ زیر منطقه ۹۸٫۷۰ تشکیل شده است.

امروز با فعال شدن سفارشهای خرید در منطقه نزدیکی ۹۹٫۱۰ شاهد صعود قیمت به سوی منطقه ۹۹٫۸۰ و ۱۰۰ بودیم که البته رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا نیز مزید بر علت بود.

به باور ما با توجه به اینکه منطقه کف قیمت در حول حوش ۹۹٫۱۰ و ۹۹٫۰۰ قرار دارد می توان انتظار داشت که عمده توجه بازار به حرکت صعودی به سوی منطقه ۱۰۱٫۰۵ ( بالاترین سطح روز دوشنبه ) معطوف باشد.  البته برای امروز می توان با هر برگشت قیمت به نزدیکی منطقه ۹۹٫۵۰ اقدام به خرید و در منطقه نزدیکی ۱۰۰٫۱۰ و ۱۰۰٫۲۰ الی ۱۰۰٫۵۰ اقدام به تسویه نمود.

 در زوج ارز یورو – ین ژاپن نیز امروز منطقه کف قیمت در حدود ۱۳۰٫۷۰ و ۱۳۰٫۴۰ الی ۱۳۰٫۳۰ تشکیل شده است که سفارشات خرید در نزدیکی همین منطقه چیده شده اند و می توان برای امروز حد سود را در نزدیکی منطقه مقاومت یعنی سطوح ۱۳۱٫۸۰ و ۱۳۲٫۰۰ در نظر گرفت.

در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز شکست سطح ۱۵۳٫۶۰ زمینه را برای صعود به سوی منطقه ۱۵۴٫۳۰ و ۱۵۴٫۵۰ الی ۱۵۵٫۰۰ هموار خواهد ساخت. حمایت این زوج ارز در منطقه نزدیکی ۱۵۳٫۰۰ و ۱۵۲٫۵۰ وجود دارد و هنوز هم احتمال استمرار حرکت صعودی پا برجاست. تاکنون حرکت در روندی صعودی ادامه یافته است و در صورتیکه حرکت صعودی کماکان پرقدرت ادامه یابد ، می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۵۴٫۰۰ و پس از آن ۱۵۴٫۳۰ الی ۱۵۴٫۵۰ و ۱۵۵٫۰۰ ( منطقه شکاف یا گپ ایجاد شده در روز ۲۶ مه) بود.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

صعود اخیر پوند نشان دهنده واکنش بازار به گمانه زنی ها از رشد اقتصادی انگلیس است که قرار است روز پنجشنبه اعلام شود و در روزهای اخیر نشانه های صعود پوند در مقابل دلار به بالانرین نرخهای ۱ ماهه گذشته کاملا مشهود بوده است.

علی رغم حرکت اصلاحی که امروز از سطح ۱٫۵۳۸۲ شاهد بودیم روند کلی حرکت همچنان صعودی است. در طی شش روز گذشته این زوج حرکت افزایشی خود را تا نرخهای صعودی جدید در طی ۴ هفته گذشته ادامه داده است.

در حرکت صعودی همانطور که در نمودار زیر می بینیم ، سطح مقاومت ۱٫۵۳۹۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۱۴) مستحکم ترین سطح مقاومت است و در صورت شکسته شدن این سطح ، هدف بعدی رسیدن قیمت به نرخ ۱٫۵۴۴۲ ( بالاترین سطح روز ۲۶ ژوئن) خواهد بود

امروز هم از نوع چیدمان سفارشها می توان متوجه شد که منطقه نزدیکی حمایت ۱٫۵۳۲۰ و ۱٫۵۳۰۰ ( اطراف خط میانگین متحرک ۳۰ روزه ) الی ۱٫۵۲۸۰ سفارشات خرید با حد تارگت ۱٫۵۳۹۰ و ۱٫۵۳۹۵ چیده شده اند.

کاهش اندک اختلاف بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا با اوراق قرضه انگلیس که به واسطه کاهش گمانه زنی ها از قطع زود هنگام کمکهای مالی بانک مرکزی آمریکا صورت گرفته است فعلا نیز به افزایش پوند انجامیده است این در حالی است که قبلا در اواخر هفته گذشته این اختلاف بازدهی به بیشترین حد خود در طی هفت ساله گذشته رسیده بود.

در هر صورت برای هفته جاری پیش بینی می شود تا روز پنج شنبه که خبر شاخص نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی انگلیس (GDP) منتشر می شود، پوند به حرکت تکنیکی خود ادامه دهد و همچنان با پتانسیل بالا ، در انتظار اعلام این اخبار باقی بماند ، امری که در صورت تحقق ، می تواند به صعود پوند به ترتیب به سطوح ۱٫۵۳۹۴ و ۱٫۵۴۴۲ الی ۱٫۵۴۸۰ ( بالاترین سطح روز ۲۵ ژوئن) کمک کند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند