تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح حمایت ۴۵٫۷۳ دلار در هر بشکه کاهش یابد و در صورتیکه این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش بیشتر قیمت آن به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۴۵٫۳۴ و ۴۴٫۸۰ می شود.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۴۵٫۷۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارد.

به باور ما قیمت نفت خام آمریکا در این موج در بیشترین قدرت کاهشی خود می تواند تا سطح ۴۴٫۸۰ کاهش داشته باشد. در تایم فریم دیلی نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ حد تارگت قیمت را در سطح ۴۵٫۱۶ نشان می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی می باشد و این حرکت نزولی را در چارت روزانه شکست سطح ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) نشان داده است.

 گفتنی است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت نفت خام سبک آمریکا محدود به سطح مقاومت ۴۶٫۷۸ می باشد و تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت به ترتیب به سطوح ۴۷٫۲۴ و ۴۷٫۸۲ می شود.

لازم به ذکر است امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به‌ وقت‌ تهران، گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش معمولا هر هفته روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که سطح ذخایر نفت خام آمریکا، تقریباً به‌ اندازه ۱٫۹۰۸- میلیون بشکه کاهش‌ یافته باشد. رقم قبلی ۳٫۳۲۷- میلیون بشکه اعلام شده بود.

کاهش ذخایر نفت خام آمریکا می‌تواند نشانی از افزایش تقاضا یا کاهش عرضه باشد، که در هر دو حالت تأثیر مثبتی بر قیمت نفت دارد. گفتنی است بامداد امروز نیز گزارش هفتگی ذخایر نفت خام توسط موسسه فرآورده‌های نفتی آمریکا (API)  منتشر شد، که طبق این گزارش سطح ذخایر نفت خام به اندازه ۵٫۷۸۰- میلیون بشکه کاهش‌یافته بود در حالیکه پیش بینی می شد از رقم قبلی ۳٫۵۹۵- میلیون بشکه به ۱٫۵۰۰- میلیون بشکه کاهش یابد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) قیمت آن بین منطقه خنثی ۵۱٫۳۹ و ۵۲٫۲۵ در نوسان است و می بایست یکی از سطوح فوق با قدرت شکسته شود تا جهت امروز قیمت آن مشخص شود. از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت دریای شمال وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۳٫۶۴ (بالارتین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) به ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند. برای امروز نفوذ قیمت به زیر سطح ۵۱٫۳۹ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته) می تواند منجر به سقوط تا نرخ ۵۰٫۸۶ و ۵۰٫۰۰ گردد و این در حالی است که در صورت شروع حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۲۵ (به شرط تثبیت کندل دو ساعته) موجب تقویت به سطح مقاومت ۵۲٫۷۸ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال افزایش قیمت به هر دلیلی به بالای سطح ۵۳٫۰۰ (بالاترین سطح ۲۱ اوت ۲۰۱۷) تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی به سطح ۵۵٫۰۶ خواهد بود که این سطح در چارت روزانه محل برخورد قیمت نفت برنت دریای شمال به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ دلار در هر بشکه (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد. بعد از خبر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران شروع حرکات بازار می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن