تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۸۶۵ دلار در هر تن افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و از نظر بررسی امواج الیوت قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) به این سو می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن سطح مقاومت قیمت را بر روی ۶۸۲۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی) نشان می دهد.

در چارت پایین این سطح مقاومت دیروز منجر به حرکت اصلاحی جزئی در قیمت مس شد اما از آنجایی که این حرکت اصلاحی وارونه شده است قویا پیش بینی می شود که قیمت مس در این موج دیر یا زود خود را تا سطح مقاومت بعدی ۶۸۶۵ بالا بکشاند.

باید توجه داشت که مس در بیشترین قدرت افزایشی خود از توانایی زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۶۹۳۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی) برخوردار است. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط کاهش قیمت مس به سطح ۶۷۸۰ منجر به کاهش به سطح حمایت بعدی ۶۷۵۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره کمترین سطح ۲۵ اوت ۲۰۱۷ یعنی سطح ۲۰۶۵ را تاچ کند و این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی نزولی از سطح ۲۱۲۲ (بالاترین سطح ۲۴ اوت ۲۰۱۷) بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این حرکت اصلاحی در قالب سه موج a, b, c شکل گرفته است و تا کنون دو موج اول آن کامل شده است و قیمت آلومینیم آلیاژی هم اکنون در موج سوم یعنی موج c قرار دارد که در این موج می تواند خود را تا سطح ۲۰۶۵ پایین بکشاند.

در چارت روزانه کاملا مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی پس از برخورد به سقف کانال افزایشی نتوانسته از سطح مقاومت مهم ۲۱۱۹ عبور کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

به باور ما این ناتوانی قیمت آلومینیم آلیاژی در شکست سطح مقاومت ۲۱۱۹ به معنای اصلاح و برگشت قیمت به سوی سطح حمایت ۱۹۵۷ می باشد و این در حالی است که در حرکت افزایشی سطح مقاومت بر روی ۲۱۰۳ دیده می شود و تنها به شرط شکست آن موجب تقویت به سطوح مقاومت ۲۱۱۴ و ۲۱۲۴ یعنی به ترتیب خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C می شود که این موج از سطح ۱۸۸۱ دلار در هر تن (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷ تشکیل شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن