تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۴۶٫۳۱ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطوح حمایت بعدی ۴۵٫۳۴ و ۴۴٫۸۰ سیگنال فروش صادر کند و بیشتر با کاهش قیمت مواجه شود که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی و امواج الیوت نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این سطح حمایت ۴۵٫۷۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده است که انتظار داریم دیر یا زود این سطح حمایت نیز شکسته شود و فروشندگان را وارد بازار کند.

از آنجایی که قیمت نفت آمریکا توانسته خود را مقداری به پایین سطح ۴۵٫۷۳ بکشاند از این رو برای امروز شانس کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۴۵٫۳۴ و ۴۴٫۸۰ زیاد است که این سطح مماس با کف کانال نزولی رسم شده می باشد.

در چارت روزانه نیز طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ به تارگت نزولی ۴۵٫۱۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) اشاره دارد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت نفت آمریکا در پایین سطح حمایت ۴۷٫۰۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) تایید کرده است.

از منظر تحلیل بنیادی سیل بعد از طوفان هاروی موجب تعطیلی تقریبا یک چهارم از پالایشگاه های آمریکا و کاهش تقاضای نفت شده است و برای امروز تا زمانی که قیمت نفت خام سبک آمریکا در زیر سطح مقاومت ۴۶٫۳۱ قرار دارد، حرکت در روندی نزولی به ترتیب به سطوح حمایت بعدی ۴۵٫۳۴ و ۴۴٫۸۰ قرار دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف های نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۰٫۰۶ کاهش یابد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی آن با سطوح مقاومت ۵۱٫۰۲ و ۵۱٫۴۵ مواجه خواهد شد.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) در حرکت است و از آنجایی که قیمت در این موج با قدرت به پایین خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۲ ژوئن ۲۰۱۷) کاهش یافته است از این رو برای امروز شانس ریزش بیشتر قیمت آن به سطح ۵۰٫۰۶ زیاد است.

باید توجه داشت در چارت پایین هر چند سطح حمایت قیمت که بر روی ۵۰٫۵۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی c) دیده می شود موقتا مانع از کاهش قیمت شده است اما در کوتاه مدت ظاهرا در حال نفس گیری برای حمله مجدد به این سطح و شکست آن می باشد که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از این سطح و حرکت به سوی سطح ۵۰٫۰۶ می باشد. از این رو به باور ما این سطح حمایت ۵۰٫۵۹ دیر یا زود با قدرت شکسته خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال شکسته شدن سطح حمایت ۵۰٫۰۶ شروع روندی نزولی را با تارگت نزولی بعدی ۴۹٫۲۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برای قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص خواهد کرد. بنابراین با توجه به عموماً قیمت نفت برنت دریای شمال در پایین خط روند افزایشی در حرکت بوده است، برای امروز احتمال ادامه حرکت نزولی، با هدف فرود تا نرخ ۵۰٫۰۶ و پس از آن سطوح ۴۹٫۷۰ و ۴۹٫۲۰ دلار در هر بشکه وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن