تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازرا بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۷۵۲ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۶۸۷ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۸۲۲ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۸۲۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است. در چارت روزانه سطح مقاومت دیگری در سطح ۶۸۱۸ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۲۲ موجب افزایش قیمت مس به سطوح مقاومت بعدی ۶۸۶۵ و ۶۹۳۵ می شود که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی ۲۰۸۱ و ۲۱۰۳ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) قرار دارند. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۱۰۳ افزایش یابد موجب استمرار موج افزایشی C و صدور سیگنال خرید با حد تارگت های ۲۱۱۴ و ۲۱۲۴ می شود و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۸۱ شکسته شود منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش با حد تارگت های ۲۰۶۷ و ۲۰۵۴ می شود. نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

از منظر تحلیل تکنیکال با توجه به آنکه قیمت آلومینیم آلیاژی در چارت روزانه با سطح مقاومت ۲۱۱۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ – بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱ – به ۱۴۳۵ – پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) مواجه شده است این احتمال می رود که میل کاهشی قیمت بیشتر از میل افزایشی باشد و تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۲۱۱۹ قرار دارد، پیش بینی می شود قیمت آن به سوی سطح ۱۹۵۷ دلار در هر تن اصلاح داشته باشد که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن