تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) با توجه به شروع مجدد پالایشگاه های خلیج مکزیک که توسط طوفان هاروی بسته شده بود و با توجه به تقاضا برای نفت خام، سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می کنم قیمت آن دوباره سطوح مقاومت ۴۷٫۷۳ و ۴۸٫۰۰ دلار در هر بشکه را لمس کند.

از منظر تحلیل تکنیکال انتظار می رود در چارت یک ساعته با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۴۵ افزایش یابد که این سطح در نزدیکی سطح مقاومت ۴۸٫۶۵ در چارت روزانه قرار دارد و برای امروز انتظار می رود با بازگشت بسیاری از پالایشگاه های ایالات متحده به تقویت قیمت نفت خام سبک آمریکا کمک کند.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۴۷٫۷۳ و ۴۸٫۰۰ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند و در این موج در بیشترین قدرت روند افزایشی خود می تواند به تارگت ۴۸٫۴۵ برسد.

در چارت روزانه به وضوح مشخص شده است که قیمت نفت آمریکا به بالای سطح مقاومت ۴۷٫۰۹ رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و هم اکنون در حال پیشروی به سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۶۵ می باشد که این سطح در چارت روزانه در نزدیکی سطح ۴۸٫۴۵ قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۴۷٫۲۸ و ۴۷٫۰۱ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

در مورد فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود در صورتیکه قیمت آن بتواند به بالای سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ برسد سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۶۴ صادر خواهد کرد که این سطح بالاترین نرخ ۱۰ اوت ۲۰۱۷ می باشد در غیر این صورت ممکن است در صورت شکست سطح ۵۲٫۰۰ به سوی سطح حمایت ۵۱٫۴۵ اصلاح کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال با سطح مقاومت ۵۲٫۹۹ مواجه است که این سطح توسط نرخ دیگری در ۵۳٫۰۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ – بالاترین سطح ۳ ژانویه – به ۴۴٫۳۵) این منطقه را فعلا تبدیل به مقاومت مهمی برای نفت برنت دریای شمال کرده است و در حرکت اصلاحی نیز با سطوح حمایت ۵۱٫۷۰ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) و ۵۱٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) روبرو است.

از نظر تحلیل فاندامنتال و بنیادی از سرگیری تدریجی فعالیت پالایشگاه ها در خلیج مکزیک بعد از طوفان هاروی و بازگشت بسیاری از پالایشگاه های نفتی آمریکا به مدار تولید، موجب افزایش تقاضا برای نفت شده است و این موضوع ممکن است قیمت نفت برنت دریای شمال را نیز افزایش دهد.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن در صورت شکست یکی از سطوح مقاومت ۵۳٫۰۱ یا حمایت ۵۲٫۰۰ دلار در هر بشکه مشخص شده است. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. بنابراین نکته قابل توجهی در خصوص قیمت نفت برنت دریای شمال وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن