تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطوح ۶۹۹۲ و ۷۰۴۸ دلار در هر تن افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی قوی C بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) می باشد و براساس بررسی و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت افزایشی ۷۰۴۸ را هدف گرفته است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی می باشد اما با این حال بهتر است تارگت واقع بینانه را در سطح ۶۹۹۲ در نظر بگیریم.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۶۸۱۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی) رسیده است و از این شانس زیادی برای افزایش قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۷۲۱۲ دارد. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۸۶۵ می باشد که در چارت پایین مشاهده می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن بتواند از سطح حمایت ۲۰۱۳ عبور کند و به ترتیب تا سطوح حمایت بعدی ۲۰۸۹ و ۲۰۸۱ ریزش داشته باشد و فروشندگان را با تارگت های فوق وارد بازار کند.

همانطور که در چارت پایین قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت ۲۱۰۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است و چنین به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۴۷ به پیک و سقف قیمت خود رسیده است.

در چارت روزانه نیز به وضوح برگشت و اصلاح عمیق قیمت از سطح مقاومت ۲۱۱۹ دلیل ساخته شدن سقف قیمت در سطح ۲۱۴۷ را نشان می دهد و همانطور که مشاهده می شود سطح مقاومت ۲۱۱۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۵ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) می باشد.

هر چند در نمودار روزانه قیمت آلومینیم آلیاژی تارگت نزولی ۱۹۵۷ کمی زود به نظر می رسد که تحقق یابد اما برای امروز کاهش بیشتر قیمت آلومینیم آلیاژی وجود دارد و در حرکت صعودی تنها به شرط افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۲۱۲۵ دلار در هر تن تاییدی در جهت از سرگیری روند افزایشی این فلز در بازار بورس فلزات لندن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن