تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) مثل دیروز سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۸٫۹۰ دلار در هر بشکه را تاچ کند و در صورتیکه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدیدی با حد تارگت ۴۹٫۱۷ صادر خواهد کرد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۴۸٫۹۰ و ۴۹٫۱۷ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و در این موج قیمت نفت آمریکا می تواند خود را تا سطح ۴۹٫۶۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) بالا بکشاند.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) به ۴۵٫۵۸ حد تارگت را در سطح ۴۹٫۲۹ نشان  می دهد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی دیده می شود و این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۵۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) بیشتر تایید کرده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۴۵ و ۴۸٫۱۹ خواهد بود و تلاقی این حمایت ۴۸٫۴۵ در نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۵۸ احتمال بالایی را ایجاد می کند که این سطوح بتوانند مانع از حرکت اصلاحی و نزولی شوند و یا قیمت نفت خام سبک آمریکا بتواند از این منطقه پتانسیل صعود را به بالای سطوح مقاومت ۴۸٫۹۰ و ۴۹٫۱۷ به دست آورد.

باید توجه داشت بسیاری از پالایشگاه ها و خطوط لوله ای نفتی آمریکا که در نتیجه طوفان هاروی تعطیل شده بودند، در فرآیند از سرگیری فعالیت های خود قرار دارند و خریداران نفت از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت. بامداد روز پنجشنبه آمار موجودی ذخایر هفتگی موسسه فرآورده های نفتی آمریکا (API) و فردا بعد از ظهر نیز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) اعلام می شوند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) مثل دیروز سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۳٫۵۴ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۴٫۲۴ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۵۳٫۵۴ و ۵۴٫۲۴ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) قرار دارد.

در چارت روزانه طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) نشان می دهد که قیمت در این موج از پتانسیل و قدرت زیادی برای افزایش به سطح ۵۵٫۰۶ برخوردار است که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی می باشد و این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ بیشتر تایید کرده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۵۳٫۰۱ و ۵۲٫۸۴ دلار در هر بشکه می باشد که این موضوع می تواند ادامه روند صعودی نفت برنت دریای شمال را نوید بخش باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن