تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۹۳۵ دلار در هر تن را تاچ کند و در صورت شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۹۹۲ افزایش یابدو خریداران را وارد بازار کند.

همانطور که در چارت پایین مس مشخص است این سطوح مقاومت ۶۹۳۵ و ۶۹۹۲ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال این آخرین بخش از این موج در یک کانال افزایشی می باشد که به تارگت ۷۰۴۸ اشاره دارد و در نمودار روزانه نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت تارگت ۷۲۱۲ را نشانه گرفته است که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۸۱۸ نشان داده است.

همانطور که در چارت روزانه قیمت مس دیده می شود این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵  ژانویه ۲۰۱۶) قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و سیگنال خرید جدیدی صادر کرده است.

لازم به ذکر است برای امروز سطح حمایت قیمت مس بر روی ۶۸۲۲ وجود دارد که تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته در پایین آن منجر به اصلاح و برگشت قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۷۵۲ می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود برای امروز افزایش قیمت مس به ترتیب تا سطوح ۶۹۳۵ و ۶۹۹۲ می باشد.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف افزایشی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش تا سطح حمایت ۲۰۸۹ صادر شده است و چنانچه بتواند از این سطح عبور کند سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۲۰۶۷ صادر خواهد کرد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین قیمت این فلز دیده می شود سطح حمایت ۲۰۸۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در چارت یک ساعته قیمت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص است که این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۴۷ به سقف و پیک خود رسیده است. به باور ما این حرکت کاهشی هنوز ادامه دار است و محدود به سطح حمایت ۲۰۶۷ نمی باشد زیرا در چارت روزانه تارگت نزولی بر روی سطح ۱۹۵۷ دیده می شود که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۲۱۱۹ نشان داده است.

از دیدگاه تکنیکال این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۵ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) تشکیل شده است. لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت بر روی ۲۱۰۳ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح مقاومت بعدی ۲۱۱۴ و ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۵۰ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

 نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن