تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۳۳۷ یا ۱۳۳۲ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. افزایش قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۳۳۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می تواند موجب افزایش قیمت به سطح ۱۳۴۵ گردد. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۳۳۲ و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به حرکت اصلاحی به سطوح ۱۳۲۶ و ۱۳۲۴ می شود.

همانطور که دیروز گفته شد حرکت اصلاحی قیمت در نزدیکی سطح حمایت ۱۳۳۲ متوقف شد و هم اکنون در تلاش برای عبور دوباره از سطح مقاومت ۱۳۳۷ می باشد. در چارت پایین مشخص است که سطح مقاومت ۱۳۳۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۶۷ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۷) قرار گرفته است.

در صورت شکست کامل و تثبیت بالای آن می تواند تارگت ۱۳۴۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) را نمایان سازد. بنابراین برای امروز شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

امروز جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران برگزار می شود و هرچند تغییری در نرخ بهره از بانک مذکور را نداریم اما سخنان ماریو دراقی وضعیت بازار را مشخص خواهد کرد. امروز معامله گران یورو به انتظار کنفرانس خبری ماریو دراقی رئیس بانک مرکزی اروپا نشسته اند تا ببینند آیا در مورد چشم انداز کاهش ماهیانه خرید اوراق قرضه صحبتی خواهد کرد یا خیر.

در واقع یکی از مهمترین عواملی که امروز بازار به دقت به آن توجه می کند، برنامه آتی چشم انداز سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا است که در نهایت تعیین کننده خرید یا فروش یورو خواهد بود. در چنین شرایطی، وضعیت یورو راهنمای خوبی از تمایلات بازار نسبت به تصمیم بانک مرکزی اروپا خواهد بود. امروز دراقی سخن خواهد گفت و بسته به اینکه چه بگوید ارزش یورو مجددا تغییر خواهد کرد.

به هر حال این مقامات بانک مرکزی اروپا هستند که بیانیه امروز را می نویسند و ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران با سخنرانی دراقی قطعه دیگری از پازل چیده خواهد شد. جلسه امروز به نوعی تکلیف بازار و موضع رسمی ECB را مشخص می کند و نقطه عطفی در روند یورو خواهد بود.

در مورد قیمت جهانی طلا نیز هیجان بوجود آمده از تنش های بین آمریکا و کره شمالی همچنان محرک اصلی بازار می باشد. هر چند دیروز طلا در واکنش به انتشار خبری از بلومبرگ مبنی بر توافق دموکراتها و جمهوری خواهان آمریکا بر سر افزایش سقف بدهی مقداری اصلاح کرد و پایین آمد اما نتوانست بیشتر از سطح حمایت ۱۳۳۲ که در بخش تکنیکال اشاره شده بود کاهش یابد.

در حال حاضر فاصله چندانی تا عدد ۱۳۳۸ ندارد و احتمال فتح این سطح بسیار است که اگر این سناریو حاکم شود طلا نیز رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت و خود را گامی دیگر به سطوح ۱۳۴۵ و ۱۳۵۰ نزدیک می کند. در صورتی که این سناریو به وقوع بپیوندد راه برای رسیدن و گذر کردن از ۱۳۵۰ در روزهای آینده هموار خواهد شد.

جدا از حرکت های اصلاحی کوتاه، بازار طلا در فضای انتظار بسر نمی برد و جهت خود را به نیکی می داند و جهت بازار براساس اخبار روزهای گذشته تعیین خواهد شد و به بیان دیگر بازار مشغول هضم اخبار است. همچنین در تقویم اقتصادی امروز ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمارهای تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۲۴۱۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۳۶۰۰) اعلام خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا