تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن برای مدتی کوتاه بین منطقه خنثی ۶۸۶۵ و ۶۹۳۵ دلار در تن در نوسان باشد و بعد از آن سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۹۹۲ صادر کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت یک ساعته مس دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس دوباره نتوانست خود را در بالای سطح مقاومت ۶۹۳۵ تثبیت کند و این عدم توانایی به معنای آن که قیمت قبل از شروع روند افزایشی خود ممکن است مقداری برای تجمیع انرژی بین منطقه خنثی ۶۹۳۵ و ۶۸۶۵ استراحت کند.

با این حال تا زمانیکه قیمت آن در درون کانال افزایشی قرار دارد، این روند صعودی با حد تارگت ۷۰۴۸ معتبر است و در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۶۸۶۵ منجر به کاهش قیمت مس به سطوح حمایت بعدی ۶۸۲۲ و ۶۷۵۲ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره پایین ترین سطح روز گذشته یعنی سطح ۲۰۷۲ را تاچ کند که این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی و نزولی از سطح ۲۱۴۵ (بالاترین سطح ۱ سپتامبر ۲۰۱۷) به وضوح در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است این موج اصلاحی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج b در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۱۴ به پیک و سقف خود رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۵۰ درصدی از موج افزایشی C از روند افزایشی ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) قرار گرفته است و موج سوم یعنی موج c نیز به احتمال زیاد قیمت را به پایین سطح ۲۰۷۲ بکشاند.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نیز نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی نتوانسته خود را به بالای سطح مقاومت ۲۱۱۹ برساند و همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم این احتمال قویا وجود دارد که به سوی سطح ۱۹۵۷ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۵ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۱۴ موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که در چارت یک ساعته مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن