تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود اگر قیمت آن موفق به شکست سطح مقاومت ۴۹٫۴۰ دلار در هر بشکه شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش به سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۶۲ شود در غیر این صورت ممکن است قبل از شروع روند افزایشی مقداری به نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۶۵ و ۴۸٫۵۸ اصلاح کند و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در اولین تلاش خود در معاملات دیروز نتوانست به بالای سطوح مقاومت ۴۹٫۲۹ و ۴۹٫۴۰ افزایش یابد و به خاطر همین امروز برای تجمیع انرژی ممکن است مقداری اصلاح کند تا پتانسیل صعود دوباره را بدست آورد. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۹٫۲۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) به ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارد.

سطح مقاومت دیگر بر روی نرخ ۴۹٫۴۰ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی ۳ یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده است. برای امروز در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۴۰ تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی قیمت نفت آمریکا به سوی سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ می باشد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به یکی از سطوح حمایت ۴۸٫۶۵ یا ۴۸٫۵۸ خواهد بود.

از نظر تحلیل فاندامنتال نیز طوفان قدرتمند ایرما در حال حرکت به سمت فلوریدا است که می تواند موجب اختلال بیشتر در صنعت نفت آمریکا شود و این می تواند به تقویت قیمت نفت بیانجامد. از سوی دیگر باید توجه داشت از آنجایی که قیمت نفت به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا نفت برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا برای خرید نفت بالا آمده و قیمت را نیز افزایش می دهد.

بطور کل کالاهای که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف بعدی آن در صورت شکست سطوح مقاومت ۴۹٫۲۹ و ۴۹٫۴۰ دلار در هر بشکه مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن در صورت شکست سطح مقاومت ۵۴٫۶۸ و به شرط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن بتواند به ترتیب به سطوح مقاومت بعدی ۵۵٫۰۳ ، ۵۵٫۰۶ و ۵۵٫۳۸ دلار صعود کند و سیگنال خرید صادر کرد و هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۵۴٫۲۴ و ۵۳٫۹۸ می باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۵۴٫۶۸ یعنی جاییکه خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد مواجه شده است و این موج در واقع سومین موج از چرخه سه موجی احتمالی از سطح ۵۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) می باشد.

چرخه پنج موجی کوچک که از سطح ۵۲٫۰۹ (پایین ترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) آغاز شده در نزدیکی سطح ۵۴٫۶۸ به مقاومت برخورد کرده است و از این رو برای ادامه حرکت افزایشی می بایست حتما قیمت نفت برنت از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند و کندل دو ساعته بالای آن بسته شود تا سیگنال خرید با هدف های بالاتر ۵۵٫۰۳ و ۵۵٫۳۸ صادر کند که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی تشکیل شده اند.

از نظر تحلیل بنیادی نیز دولت عربستان اعلام کرده است که از ماه اکتبر سال جاری توزیع و پخش نفت به مشتریان خود در سرتاسر جهان را به میزان ۳۵۰ هزار بشکه در روز کاهش می دهد که این خبر نیز به تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال کمک کرده است. بنابراین هم اکنون عمده توجه قیمت نفت برنت به واکنش قیمت به منطقه مقاومت مهم ۵۵٫۰۳ و ۵۵٫۰۶ دلار در هر بشکه می باشد که شکسته شدن این سطوح موجب امتداد روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال خواهد شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن