تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح مقاومت ۶۹۹۲ و ۷۰۴۹ دلار در هر تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۹۳۵ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شده و برای امروز راه برای افزایش بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۶۹۹۲ و بعد از آن سطح ۷۰۴۸ فراهم شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت روزانه نیز اشاره به آن دارد که قیمت مس در حال پیشروی به سطح مقاومت بعدی ۷۲۱۲ می باشد که این تارگت افزایشی را شکست سطح مقاومت ۶۸۱۸ به وضوح نشان داده است و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۸۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۷۲۱۲ (بالاترین سطح ۸ جولای ۲۰۱۴) به ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) قرار داشت.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت مس کوتاه و محدود به سطح حمایت ۶۸۶۵ در چارت یک ساعته می باشد. بنابراین در چنین شرایطی باید دنباله رو بازار بود و دلیلی برای تغییر روند قیمت مس از صعودی به نزولی وجود ندارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره بالاترین سطح ۱ سپتامبر ۲۰۱۷ یعنی سطح ۲۱۴۵ را تاچ کند و این طور به نظر می رسد حرکت اصلاحی از این سطح تکمیل شده باشد.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال این تکمیل موج اصلاحی را رالی افزایشی قوی قیمت از سطح ۲۰۷۲ (پایین ترین سطح روز ۶ سپتامبر ۲۰۱۷) تایید کرده است و بررسی امواج الیوت ویو نیز نشان می دهد که قیمت مس در موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۲) شکل گرفته است و به پتانسیل افزایش قیمت اشاره دارد.

در چارت روزانه نیز مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی خود را به بالای سطح مقاومت ۲۱۱۹ رسانده که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۵ (پایین ترین سطح ۲۰ نوامبر ۲۰۱۵) قرار دارد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۲۱۰۳ می باشد و تنها به شرط شکسته شدن آن منجر به کاهش به سطح ۲۰۸۱ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد و برای امروز بیشتر پیش بینی های بازار حاکی از رسیدن قیمت آن به سطح ۲۱۴۵ دلار در هر تن است که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن