تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

اکنون انتظار می رود حرکت اونس طلا تا سطح ۱۳۶۵ دلار ادامه یابد و همانطور که دیروز هم اشاره کردیم بطور مشخص از نظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت ، اکنون در موج افزایشی ۵ هستیم که پس از بسته شدن قیمت در بالای سطح مقاومت ۱۳۳۱ می تواند با عبور از سطح ۱۳۵۰ (اطراف خط میانگین متحرک ۵۵ روزه ) مقاومت بعدی یعنی سطح ۱۳۶۵ را مشخص سازد. اما در صورت استمرار فشار نزولی ، سطوح حمایت ۱۳۱۳ و ۱۳۰۸ می توانند فعلا مانع از هر گونه روند نزولی گردد

در واقع با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۳۳۱ ( سطح فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۴۲۳٫۱۶ به ۱۱۸۰٫۷۱) همچنان ترجیح می دهیم که همراستا با حرکت افزایشی ، به خرید ادامه دهیم مخصوصا اگر امروز سطح مقاومت ۱۳۵۰ شکسته شود.

اما نکته ی که باید در نظر گرفت و احتیاط کرد آن است که در نمودار زیر یک واگرایی کاهشی در اندیکاتور RSI بوجود آمده است و این مسئله نشان می دهد که قیمت آرام آرام به سقف قیمتی خود در اطراف سطح مقاومت ۱۳۶۵ ( خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) نزدیک می شود .

همچنین در تایید این موضوع همانطور که در نمودار زیر می بینیم حرکت افزایشی قیمت که از سطح ۱۲۷۰٫۴۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۷ جولای) شروع شده در پنج موج شکل گرفته است و ما هم اکنون در موج آخر یعنی موج ۵ هستیم که این موج می تواند در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۶۵ به اتمام برسد.

کاملا در نمودار زیر مشخص است که اندیکاتور RSI  در محدوده سطح ۶۶ قرار دارد بنابراین ، انتظار می رود معامله گران در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۶۵ اقدام به بستن پوزیشن های خرید برای حفظ سود نمایند.

لازم به ذکر است که دیروز ﻣﺸﺨﺺ ﺷﺪ ﺩﺍﺭﺍﻳﻲ ﻫای طلا ﺩﺭ ﻫﻮﻟﺪینگ اسپایدر (SPDR) ﺑﻪ ۹۲۹٫۷۶ تن رسیده است که کمترین حد در طی ۴ ساله گذشته می باشد و فعلا بر این باوریم که در حرکت صعودی منطقه ۱۳۶۵ و ۱۳۷۰ سطوح مقاومت مستحکمی برای اونس طلا خواهند بود و چنانکه شاهد هستیم  واگرایی بین RSI احتمالا استمرار حرکت افزایشی به بالای ۱۳۶۵ را با تردید مواجه سازد.

از این رو با توجه به واگرایی ایجاد شده بر روی اندیکاتور RSI و سرعت شدید این حرکت افزایشی می بایست در نزدیکی سطح مقاومت ۱۳۶۵ یا چند دلار پایین آن به سرعت نسبت به خروج از پوزیشن های خرید اقدام کرد.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا