تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی در بین سطوح ۶۶۷۵ و ۶۷۸۰ دلار در هر تن در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت مشخص گردد و سیگنال خرید یا فروش صادر نماید.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۵۷۹۲ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۶۹۴۹ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود برخورد قیمت به سطح حمایت ۶۶۷۶ باعث تشکیل این حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت مس شده است که به باور ما این حرکت به احتمال زیاد در حوالی سطح مقاومت ۶۷۸۰ پایان یافته است و هنوز مشخص نیست که این حرکت اصلاحی می تواند امتداد داشته باشد یا نه.

امتداد این حرکت اصلاحی یا به معنای حرکت خنثی بین سطوح فعلی است یا اینکه قیمت به بالای سطح ۶۷۸۰ افزایش یابد. با این حال با توجه به حرکت کاهشی عمیق قیمت مس از سطح ۶۹۴۹ تمایلات بازار بیشتر کاهش قیمت این فلز را نشان می دهد و برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۶۷۵ با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و ریزش قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۵۰۷ می شود.

از نظر تحلیل تکنیکال کاهش شارپی قیمت مس از سطح ۶۹۴۹ به سادگی بیانگر آن است که این حرکت نزولی هنوز تکمیل نشده است و هر چند هنوز زود است که بگویم روند افزایشی مس وارونه شده است اما حداقل احتمال اینکه مقداری اصلاح کند یا در نرخهای فعلی برای مدتی در روندی رنج و خنثی در نوسان باشد زیاد است.

بنابراین برای امروز قیمت مس در روندی خنثی مابین سطوح ۶۶۷۵ و ۶۷۸۰ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت قیمت مس مشخص شود که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۲۱۰۳ اصلاح کند و بعد از آن دوباره با افزایش روبرو شود و خریداران را در نزدیکی کف کانال افزایشی وارد بازار کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود قیمت در موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شروع شده است و به نظر می رسد که این موج بعد از یک حرکت اصلاحی از سطح ۲۱۴۵ (بالاترین سطح ۱ سپتامبر ۲۰۱۷) دوباره احیا شده باشد.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج افزایشی در کانال صعودی شکل گرفته است که نشان می دهد هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به کف کانال یعنی حوالی سطح حمایت ۲۱۰۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی) می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۰۳ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۲۰۸۱ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی) می شود.

در مورد فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی مشخص است که بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است و روند احتمالی حرکت آتی و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن