تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن از سطوح مقاومت ۴۸٫۴۷ و ۴۸٫۵۸ دلار در هر بشکه عبور کند و تا سطوح مقاومت بعدی ۴۹٫۲۹ و ۴۹٫۳۷ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر نماید که این حرکت صعودی را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت ۴۸٫۴۷ و ۴۸٫۵۸ هر یک به ترتیب بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) و خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) به ۴۵٫۵۸ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما قیمت نفت آمریکا در این موج حداقل می تواند خود را تا سطح ۴۹٫۳۷ بالا بکشاند. الگوی سر و شانه وارونه از سطح ۴۶٫۴۶ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) تایید شده است که اشاره به پتانسیل رشد قیمت نفت آمریکا دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۴۸٫۰۱ و ۴۷٫۹۱ خواهد بود.

امروز در ساعت ۱۹:۰۰ به‌ وقت‌ تهران، گزارش ذخایر هفتگی نفت خام آمریکا منتشر خواهد شد. این گزارش معمولا هر هفته روزهای چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که سطح ذخایر نفت خام آمریکا، تقریباً به‌ اندازه ۳٫۲۳۸ میلیون بشکه افزایش داشته باشد. رقم قبلی ۴٫۵۸۰ میلیون بشکه اعلام شده بود. در صورتیکه ذخایر نفت خام آمریکا کمتر از پیش بینی ها افزایش داشته باشد می‌تواند نشانه ای از افزایش تقاضا یا کاهش عرضه باشد، که در هر دو حالت تأثیر مثبتی بر قیمت نفت دارد.

بامداد امروز نیز گزارش ذخایر نفت خام توسط موسسه فرآورده‌های نفتی آمریکا (API) منتشر شد، که طبق این گزارش سطح ذخایر نفت خام به اندازه ۶٫۱۸۱ میلیون بشکه افزایش یافت و بیشتر از رقم قبلی ۲٫۷۹۱ میلیون بشکه بود. در همین راستا طبق گزارش موسسه فرآورده های نفتی خصوصی آمریکا،  سطح ذخایر بنزین ۷٫۸۹۶- میلیون بشکه ، سطح ذخایر فرآورده های تقطیر شده ۱٫۸۰۵- میلیون بشکه و سطح ذخایر کوشینگ ۱٫۳۲۰+ میلیون بشکه اعلام شدند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۴٫۶۸ صعود کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید جدید با حد تارگت ۵۵٫۰۳ خواهد شد و تارگت بعدی را می توان در سطح ۵۵٫۳۸ در نظر گرفت که این سطوح هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی ، ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

همانطور که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال دیده می شود این موج اصلاحی که از سطح ۵۴٫۸۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) شروع شده است تکمیل گردیده است که این موضوع را افزایش شارپی قیمت از سطح ۵۳٫۰۴ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۵۰ قرار گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن به هدف ۵۵٫۳۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) اشاره دارد.

لازم به ذکر است برای امروز تنها شکست سطح حمایت ۵۳٫۹۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) منجر به کاهش کوتاه و جزئی قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت ۵۳٫۵۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) می شود.

بنابراین با توجه به آنکه قیمت در بالای سطح ۵۳٫۹۸ دلار در هر بشکه قرار گرفته است می توان انتظار داشت خریداران نفت برنت دریای شمال وارد بازار شوند و در شرایط فعلی حرکت اصلی از آن خریداران است. در نمودارهای زیر، تا انتشار خبر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و برنت دریای شمال و هدف افزایشی بعدی مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن