تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح ۶۷۶۳ دلار در هر تن اصلاح کند که این حرکت را عدم توانایی قیمت در شکست سطوح حمایت ۶۶۷۵ و ۶۶۳۵ در نمودار پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود حرکت نزولی فعلی قیمت مس که از سطح ۶۹۴۹ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) شروع شده به نظر می رسد که توسط دو سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت تحت کنترل قرار گرفته است.

از این خطوط یکی براساس روند افزایشی قیمت مس از سطح ۵۷۹۲ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۶۹۴۹ می باشد و دیگری براساس روند افزایشی بلند مدت از سطح ۵۵۵۳ (پایین ترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) می باشد.

در چارت پایین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی مانع از کاهش قیمت مس شده اند و در حرکت نزولی به باور ما تنها به شرط شکسته شدن حمایت ۶۶۳۵ منجر به کاهش قیمت مس به سطح ۶۵۰۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است.

باید توجه داشت که فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن مقداری به نزدیکی سطح حمایت ۲۱۱۴ اصلاح داشته باشد و بعد از آن دوباره به سطح مقاومت ۲۱۴۷ افزایش یابد که این موضوع را بررسی خطوط فیبوناچی پروجکشن و کانال افزایشی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۵۰ درصدی و ۲۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در طی چند روز گذشته در درون این کانال افزایشی در نوسان بوده است که اشاره به افزایش قیمت به سطح ۲۱۶۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی) دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۲۱۱۴ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۲۰۸۱ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن