تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۴۹٫۳۷ دلار در هر بشکه تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۹۳ افزایش یابد که این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

الگوی تکنیکال که از سطح ۴۶٫۴۶ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) شکل گرفته بیشتر شبیه به یک الگوی سر و شانه وارونه می باشد که تایید شده است و این بدان معناست که قیمت نفت آمریکا در موج c از پتانسیل و قدرت زیادی برای صعود تا سطح ۵۰٫۸۴ برخوردار است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۹۲ می باشد و از نظر تحلیل بنیادی نیز افزایش قیمت نفت به بالاترین نرخهای ۵ هفته اخیر پس از آن صورت گرفت که آژانس بین المللی انرژی و سازمان اوپک چشم انداز خود برای تقاضا نفت در سال جاری را افزایش دادند که بیشترین رشد تقاضای نفت از سال ۲۰۱۵ به این سو محسوب می شود.

سازمان اوپک پیش بینی مصرف نفت را در اروپا و چین افزایش داد و علاوه بر آن گفته می شود که کارتل نفتی و متحدانش در اندیشه تمدید احتمالی در توافق کاهش تولید نفت بعد از پایان ماه مارس ۲۰۱۸ هستند. پیش از این اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده نفت از جمله روسیه برای کاهش تولید ۱٫۸ میلیون بشکه نفت تا مارس ۲۰۱۸ توافق کرده‌ بودند تا از این طریق ذخایر نفت کاهش و قیمت را افزایش دهند. لازم به ذکر است قرار است کشورهای تولیدکننده نفت در ۲۲ ستامبر در وین اتریش گردهم آیند و درباره پایبندی اعضای اوپک بحث و گفت‌وگو کنند.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) پیش بینی می شود قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۵۵٫۱۹ تا سطح مقاومت بعدی ۵۵٫۷۰ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c به روشنی در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص است این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۵۶ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) به این سو می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این هدف افزایشی تارگت های بالای ۵۵٫۱۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) را نشانه گرفته است که می تواند به ترتیب تا سطوح ۵۵٫۷۰ و ۵۶٫۳۳ سیگنال خرید صادر کند و در ادامه روند افزایشی تا سطوح ۵۶٫۷۶ و ۵۷٫۳۵ افزایش یابد.

در چارت روزانه نیز قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح مقاومت ۵۵٫۰۶ رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که سطح مقاومت بعدی بر روی ۵۶٫۴۶ دیده می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۵۵٫۰۶ و ۵۴٫۶۹ دلار در هر بشکه خواهد بود. در نمودار بعدی ، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن