تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال 

دیروز دقیقا قیمت به همان سطحی که اشاره کردیم کاهش یافت و در اطراف سطح ۱۰۵٫۵۵ دلار/ بشکه حمایت شد و برای امروز یا فردا انتظار داریم قیمت مدتی در بالای این سطح در نوسان باشد تا اینکه این سطح شکسته شود. 

در نمودار زیر مشاهده می کنید که این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که در واقع این موج افزایشی از سطح ۹۱٫۲۶ ( پایین ترین سطح روز ۳ ژوئن) آغاز گردیده است.

دیروز دیدیم پس از آنکه قیمت به این سطح حمایت برخورد کرد شاهد برگشت و اصلاح سریع قیمت به بالای نرخ ۱۰۷ بودیم که به باور ما این موج اصلاحی می تواند در هر سطوحی زیر نرخ ۱۰۹٫۳۲ پایان یابد و بعد از آن می بایست منتظر شکست سطح ۱۰۵٫۵۵ بمانیم.

آنچه که در نمودار زیر مشخص است اینکه به باور ما فرود قیمت به زیر سطح ۱۰۵٫۵۵  فرصتی برای ورود به پوزیشن های فروش فراهم خواهد کرد و موجب خواهد شد تا قیمت نفت خام به در سراشیبی سقوط تا سطح ۱۰۲٫۴۲ ( بر روی خط فیبوناچی ۳۸٫۲ درصدی از افزایش ۹۱٫۲۶ به ۱۰۹٫۳۲) قرار گیرد و البته باز هم تاکید می شود برای رسیدن به این هدف نزولی ، قیمت می بایست سطح حمایت ۱۰۵٫۵۵ دلار/ بشکه را بشکند.

لازم به ذکر است که امروز ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران موجودی ذخایر نفتی سازمان انر‍ژی آمریکا اعلام می شود و پیش بینی می شود از رقم قبلی ۶٫۹- میلیون بشکه به ۲٫۵- میلیون بشکه کاهش یابد. اگر رقم نهایی بالاتر از حد انتظارات اعلام شود موجب کاهش قیمت نفت خام سبک آمریکا می شود و بالعکس.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نفت خام

ادامه نگرانی ها از وضعیت اقتصادی چین به مرور زمان موجب کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال خواهد شد و برای امروز پیش بینی می کنیم که قیمت آن به سطح ۱۰۶٫۸۶ دلار/ بشکه کاهش یابد که این هدف را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی تایید کرده است.

از دیدگاه امواج الیوت ، به باور ما چرخه حرکت پنج موجی که از سطح ۹۹٫۳۵ ( پایین ترین سطح روز ۲۴ ژوئن) شروع شده تکمیل گردیده است و بررسی سطوح فیبوناچی هدف اولیه ۱۰۶٫۸۶ را نمایان می سازد که البته دیروز همانطور که در نمودار زیر می بینید تا نزدیکی این سطح کاهش یافته بود.

قبلا نیز عرض کردم که قیمت نفت برنت می تواند در مدت زمان مشخصی کل حرکت برگشتی از سطح ۹۶٫۶۵ را به نرخهای پایین بازگردد و در واقع این حرکت از سطح ۹۶٫۶۵ ( پایین ترین سطح روز ۱۸ آوریل ) صرفا یک حرکت اصلاحی در موج بزرگ محسوب می شد.

لازم به ذکر است که سطح مقاومت بر روی نرخ ۱۰۹٫۱۸ ( بالاترین سطح روز ۱۹ جولای) تشکیل شده است و تنها به شرط شکست این سطح راه برای صعود به سوی ۱۱۲٫۷۰ هموار می شود در غیر این صورت همانطور که گفتیم می بایست در انتظار کاهش قیمت نفت برنت به سطح ۱۰۶٫۸۶ دلار/ بشکه باشیم که در نمودار زیر مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نفت برنت