تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۶۵۰۷ دلار در هر تن را تاچ کند و چنانچه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۳۹۴ می شود که در چارت پایین به روشنی نشان داده است.

همانطور که در نمودار یک ساعته قیمت مس به وضوح مشخص است این سطح حمایت ۶۵۰۷ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۷۹۲ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۶۹۴۹ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است و به باور ما این سد حمایت موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت مس خواهد شد و ممکن است مقداری باعث حرکت اصلاحی ملایم شود.

با این حال عمق حرکت کاهشی قیمت مس از سطح ۶۹۷۰ به این نکته مهم اشاره دارد که این حرکت نزولی در جهت خلاف روند افزایشی قیمت از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) صورت گرفته است و طبق بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت احتمال اینکه قیمت مس بعد از شکست سطح حمایت ۶۵۰۷ تا سطح حمایت بعدی ۶۳۹۴ ریزش کند زیاد است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۶۱۴ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی قرار دارد می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دیر یا زود به پایین سطوح ۲۱۲۴ و ۲۱۰۳ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و سقف دو قلوی ساخته شده در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته بعدی دیده می شود این سطوح ۲۱۲۴ و ۲۱۰۳ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این موج دوباره قادر نبوده که از سطح مقاومت ۲۱۴۷ عبور کند و به همین دلیل شاهد سقف دو قلو در نزدیکی این سطح بودیم که جز الگوی سقفی قیمت آلومینیم آلیاژی محسوب می شود. از این رو برای امروز چنانچه سطح حمایت ۲۱۰۳ با قدرت شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش با حد تارگت ۲۰۸۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی) می شود.

این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن کامل سطح مقاومت ۲۱۲۴ موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۸ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی) می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

باید توجه داشت فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن