تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) مثل این چند روز اخیر دوباره سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن مجدد سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ دلار در هر بشکه را لمس کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۸۴ افزایش یابد و سیگنال خرید جدیدی را برای معاملات امروز صادر کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ بر روی بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷ قرار دارد که پیشتر منجر به یک پول بک و برگشت قیمت به خط گردن از الگوی سر و شانه وارونه شده بود و نکته مهم آنکه بیشتر از این خط گردن نیز نتوانست پایین تر برود و بار دیگر امید بازار برای از سرگیری حرکت افزایشی را بیشتر کرده است.

از این رو برای امروز پیش بینی می شود از نزدیکی این خط گردن دوباره قیمت نفت آمریکا با افزایش روبرو شود و دیر یا زود در حرکت صعودی خود مقاومت مهم و کلیدی ۵۰٫۴۳ را نیز پشت سر بگذارد. بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی c قرار دارد که این موج از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) آغاز شده است.

براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی از این موج احتمال تقویت بیشتر قیمت تا سطح ۵۰٫۸۴ وجود دارد و الگوی سر و شانه وارونه اشاره به تارگت های بالاتر یعنی حدود سطح ۵۳ را برای قیمت نفت آمریکا دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۴۹٫۳۷ یا ۴۹٫۲۹ خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف صعودی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۵٫۸۵ را تاچ کند و با شکست آن تا سطوح مقاومت بعدی ۵۶٫۳۳ و ۵۶٫۷۶ سیگنال خرید صادر کند که این حرکت افزایشی را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و امواج الیوت در نمودار بعدی به روشنی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۵۶ (پایین ترین سطح ۳۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارد و این موج به همراه دو موج قبلی یک موج بزرگ افزایشی C را با هم شکل داده اند که از نظر تحلیل تکنیکال در واقع این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) محسوب می شود.

براساس آن چیزی که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۵۵٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد و هر چند در طی ۲۴ ساعته گذشته موقتا مانع از تقویت بیشتر قیمت برنت دریای شمال و اندکی هم منجر به اصلاح قیمت آن شد اما طولی نکشید که دوباره با افزایش به بالای سطح ۵۵٫۱۹ روبرو شده است.

براساس تجزیه و تحلیل دیگر سطوح فیبوناچی پروجکشن، قیمت نفت برنت دریای شمال هدف افزایشی ۵۷٫۳۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) را در این موج افزایشی C نشانه گرفته است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به یکی از سطوح حمایت ۵۵٫۱۹ یا ۵۴٫۷۱ دلار در هر بشکه خواهد بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار بعدی دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن