تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۴۷۳ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به ریزش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۳۹۴ می شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۴۷۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۶۹۷۰ (پایین ترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۶۹۷۰ به نزدیک شدن قیمت مس به سطح حمایت ۶۳۹۴ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی وجود دارد و این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۱۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) به وضوح نشان داده است.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت مس بر روی ۶۵۴۴ دیده می شود که اگر به هر دلیلی با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۶۵۸۷ می شود که در چارت یک ساعته پایین مشاهده می فرمائید. لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۰۸۱ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۲۰۵۵ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۸۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج خود از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شروع شده است. در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۸۱ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت الگوی سقف دو قلو در نمودار بعدی می باشد که می تواند تارگت نزولی ۱۹۹۸ را نمایان سازد.

الگوی سقف دو قلو یکی از آرایش های برگشتی است که بسیار معمول و معتبر است و همانطور که از نام این الگو پیدا است این آرایش از دو قله یا بلندی تشکیل شده است که احتمالا بلندی یا سقف قیمت تلقی می شود. برای امروز بهتر است تارگت نزولی را در سطح ۲۰۵۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۰۳ موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۱۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز اندکی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود امروز کاهش دوباره قیمت به سطح حمایت ۲۰۸۱ و پس از آن سطح ۲۰۵۴ دلار در هر تن می باشد که مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن