تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن دیر یا زود سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۸۴ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ بر روی بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷ قرار دارد و حرکت اصلاحی کنونی صرفا یک پول بک به سمت خط گردن از الگوی سر و شانه وارونه می باشد که بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت به سوی سطح ۵۰٫۸۴ باشیم و این پول بک قیمت نیز به پایان رسیده است که می تواند بعد از سطح ۵۰٫۸۴ تارگت نزدیکی ۵۳ را نمایان سازد.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی c یعنی از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارد و در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۰٫۸۴ بالا بکشاند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به یکی از سطوح حمایت ۴۹٫۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) یا ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) خواهد بود.

از نظر تحلیل بنیادی نیز با توجه به آنکه تعداد سکوهای حفاری نفتی کاهش یافته است و روند از سرگیری فعالیت پالایشگاه های تعطیل شده بر اثر طوفان هاروی ادامه دارد و از سوی دیگر پیش بینی افزایش تقاضا توسط اوپک و آژانس بین المللی انرژی همچنان تاثیر مثبت خود بر بازار را حفظ کرده است و این یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت نفت در بازار می باشد و محرکی در جهت رشد قیمت آن به تارگت های مشخص شده در چارت پایین محسوب می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن دیر یا زود سطح مقاومت ۵۵٫۸۵ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۳۳ سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و پروجکشن پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح ۵۵٫۸۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) قرار دارد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود سه موج کوچک این موج افزایشی را تشکیل داده اند و موج سوم یعنی موج c دیر یا زود تا سطح مقاومت ۵۷٫۳۵ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) افزایش خواهد یافت اما بهتر است فعلا حد تارگت را در نزدیکی سطح ۵۶٫۳۳ (خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی) در نظر گرفت.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۵۵٫۱۹ (خط فیبوناچی ۵۰ درصدی) شکسته شود و کندل دو ساعته پایین آن بسته شود منجر به حرکت اصلاحی کوتاه و جزئی قیمت به سوی سطح حمایت بعدی ۵۴٫۷۱ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن