تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۴۵۱ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۶۳۹۴ می شود.

همانطور که در چارت مس پایین دیده می شود این سطح حمایت ۶۴۵۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج کاهشی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی سه موجی از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

سوابق تکنیکال نشان می دهد بعید است که موج c معمولا در نزدیکی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی تکمیل شود و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۶۹۷۰ نشان می دهد که قیمت مس در حال تلاش برای ریزش به سوی سطح ۶۳۹۴ می باشد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد که این حرکت نزولی را شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۱۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) نشان داده است.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۵۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با کاهش مواجه شود و سیگنال فروش به ترتیب تا سطوح ۲۰۶۷ و ۲۰۵۴ صادر کند که این حرکت نزولی را ساخته شدن سقف و پیک قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۴۶ در چارت بعدی نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی چارت قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۱۴۵ (بالاترین سطح ۱ سپتامبر ۲۰۱۷) بیشتر شبیه به یک الگوی سقف دو قلو می باشد که سیگنال فروش صادر کرده است و به تارگت نزولی ۱۹۹۷ اشاره دارد و برای امروز نفوذ قیمت به پایین سطح ۲۰۷۱ (پایین ترین سطح ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷) این حرکت نزولی را بیشتر تایید خواهد کرد.

لازم به ذکر است سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۲۱۰۳ قرار دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است و همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است. در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۰۳ با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطوح مقاومت بعدی ۲۱۱۴ و ۲۱۲۴ دلار در هر تن می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن