تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ دلار در هر بشکه افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت را بررسی الگوی سر و شانه وارونه و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود این سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ بالاترین نرخ ۱ اوت ۲۰۱۷ می باشد که بعد از برخورد قیمت به این سطح شاهد یک پول بوک (Pullback) به سمت خط گردن از الگوی سر و شانه وارونه بودیم.

به باور ما این حرکت اصلاحی در نزدیکی همان سطح حمایت ۴۹٫۳۷ به پایان رسیده است و احتمال اینکه حرکت افزایشی امتداد بیشتری داشته باشد زیاد است و الگوی بوجود آمده در چارت پایین به تارگت ۵۳ اشاره دارد که به محض شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۴۳ این تارگت افزایشی بیشتر تایید می گردد.

بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و از نظر تحلیل تکنیکال در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۰٫۸۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند.

برای امروز انتظار می رود با شروع کار جدّی بازار آمریکا و تا زمانیکه قیمت نفت آمریکا خود را با قدرت در بالای سطح حمایت ۴۸٫۳۷ تثبیت کرده است، حرکت صعودی به ترتیب به سطوح ۵۰٫۴۳ و ۵۰٫۸۴ ادامه یابد و با ورود خریداران به بازار و استمرار حرکت صعودی و عبور از این سطوح، در روزهای آتی راه را برای رسیدن قیمت نفت خام سبک آمریکا به نرخ ۵۳ هموار خواهد ساخت.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۵٫۸۵ را تاچ کند و با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۵۶٫۳۳ افزایش یابد و سیگنال خرید کند که این حرکت افزایشی را قرار گرفتن قیمت در بالای خط روند افزایشی رسم شده به وضوح نشان داده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال در حال حاضر در منطقه بین حد فاصله خطوط ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی فیبوناچی پروجکشن قرار دارد و پیش‌بینی می شود که احتمال صعود قیمت از این ناحیه بالا باشد و دیر یا زود بتواند خود را به بالای سطح ۵۵٫۸۵ برساند.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطح در قیمت نفت برنت دریای شمال بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C تشکیل شده است که در واقع سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) می باشد.

باید توجه داشت هر چند قیمت نفت برنت دریای شمال دو مرتبه تلاش کرده که از سطح مقاومت ۵۵٫۸۵ عبور کند و هر دو بار ناموفق بوده است اما برای بار سوم این احتمال قویا وجود دارد که از سطح مقاومت ۵۵٫۸۵ عبور کند و سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۵۶٫۳۳ و ۵۶٫۵۶ صادر کند و حرکت رنج و خنثی قیمت از ۵۵٫۹۹ (بالاترین سطح ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷) بیشتر شبیه به یک یک الگوی تخت (Flat) است که به عنوان الگوی ادامه دهنده افزایشی تلقی می شود.

در چارت پایین قیمت نفت برنت دریای شمال مشخص است که سه موج کوچک این موج بزرگ C را تشکیل داده است و به باور ما موج سوم یعنی موج c از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح ۵۷٫۳۵ برخوردار است که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی وجود دارد.

اما بهتر است برای امروز تارگت اولیه این حرکت افزایشی را در نزدیکی یکی از سطوح ۵۶٫۳۳ یا ۵۶٫۵۶ در نظر گرفت. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به یکی از سطوح حمایت ۵۵٫۱۹ یا ۵۴٫۷۱ دلار در هر بشکه خواهد بود که در چارت بعدی نفت برنت دریای شمال مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن