تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۴۵۱ دلار در هر تن را تاچ کند و این حرکت نزولی را استمرار موج اصلاحی از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) در نمودار پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۴۵۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی پنج موجی از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال به وضوح مشخص شده است که این موج در موج نزولی e که از هم اکنون شروع شده وارونه شده است.

به باور ما این موج نزولی e دیر یا زود می تواند قیمت مس را تا سطح ۶۳۹۴ پایین بکشاند و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۶۹۷۰ تارگت نزولی ۶۳۹۴ را نشانه گرفته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی تشکیل شده است و شکسته شدن سطح حمایت ۶۶۱۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) فروشندگان را با حد تارگت ۶۳۹۴ وارد بازار کرده است.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی مس کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۵۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) می باشد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر همانطور که دیده می شود قیمت مس نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطح ۲۱۲۴ اصلاح داشته باشد و اندکی تقویت شود که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۰۳ در چارت بعدی به روشنی نشان داده است.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۲۱۰۳ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

در چارت بعدی سطح مقاومت بعدی بر روی ۲۱۲۴ دیده می شود که اگر این سطح مقاومت هم با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید تا سطح مقاومت بعدی ۲۱۳۸ صادر خواهد کرد اما به نظر می رسد که قیمت آلومینیم آلیاژی با دشواری هایی در عبور از سطح مقاومت ۲۱۲۴ روبرو است و این موضوع را الگوی نموداری قیمت از ۲۱۴۵ (بالاترین سطح ۱ سپتامبر ۲۰۱۷) که بیشتر شبیه به یک الگوی سقف دو قلو (Double top) است نشان داده است و این به معنای معکوس شدن روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی می باشد.

به باور ما این الگو با شکسته شدن سطح ۲۰۱۸ دلار در هر تن بیشتر تایید می گردد و در تعریف الگوی سقف دو قلو باید گفت که یکی از آرایش های برگشتی است که بسیار معمول و معتبر است و همانطور که از نام این الگو پیدا است این آرایش از دو قله یا بلندی تشکیل شده است که احتمالا بلندی یا سقف قیمت تلقی می شود. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن