تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۴۵۱ دلار در هر تن را تاچ کند که این حرکت نزولی را استمرار حرکت اصلاحی قیمت از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۴۵۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه احتمالی پنج موجی از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

به باور ما این موج در نزدیکی سطح ۶۵۸۷ به پایان رسیده است و هم اکنون در موج نزولی e قرار گرفته است که در این موج می تواند تارگت ۶۴۵۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) و بعد از آن تارگت ۶۳۹۴ را نمایان سازد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

برای امروز در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵۸۷ می تواند موجب افزایش جزئی قیمت مس به سطح مقاومت ۶۶۱۴ شود. لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی خود در نزدیکی سطوح مقاومت ۲۱۳۸ یا ۲۱۴۷ پایان دهد و دوباره به سوی سطح حمایت ۲۱۰۳ کاهش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومتی نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۷۶٫۴ درصدی و ۲۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است. در چارت بعدی به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی دو بار تلاش کرده که از سطح مقاومت ۲۱۴۷ عبور کند که هر دو بار ناموفق بوده است و احتمال اینکه برای بار سوم نیز نتواند از این سطح مقاومت عبور کند زیاد است.

در حرکت نزولی اولین سطح حمایت بر روی ۲۱۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد که اگر شکسته شود منجر به کاهش و سیگنال فروش قیمت به سطح حمایت بعدی ۲۱۰۳ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها شکست سطح مقاومت ۲۱۴۷ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۲۱۶۰ و ۲۱۷۴ دلار در هر تن یعنی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی و ۳۱۴٫۶ درصدی می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن