تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی طلا پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۹ به ترتیب به سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۸۰ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت در موج نزولی c قرار گرفته است که این موج از سطح ۱۳۳۴ (بالاترین سطح ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در نمودار پایین بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای کاهش تا سطح ۱۲۹۲ برخوردار است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال کاهش قیمت به سطح ۱۲۹۲ تاییدی در جهت شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۹ می باشد که می تواند تارگت نزولی ۱۲۸۰ را مشخص سازد و این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در چارت روزانه نیز سیگنال فروش تا سطح ۱۲۹۱ صادر شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی (c) دیده می شود و در چارت روزانه چنانچه این سطح حمایت ۱۲۹۱ نیز شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۲۷۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است برای امروز سطوح مقاومت ۱۳۰۲ و ۱۳۰۸ مستحکم هستند و فرصت برای شروع حرکت نزولی قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۸۰ مناسب است که این هدف های نزولی در چارت یک ساعته مشخص گردیده است.

از نظر تحلیل بنیادی کمیته سیاست گذاری بانک فدرال رزرو ایالات متحده (FOMC) در نشست شب گذشته خود میزان نرخ بهره بانک فدرال را بدون تغییر (همانند پیش بینی ها)، رقم %۱٫۲۵ تثبیت نمود و این نرخ، به بهره ای تعلق می گیرد که بانکهای آمریکا به صورت شبانه و بدون وثیقه به یکدیگر وام می دهند و یک معیار مهم در بازارهای مالی است.

در بیانیه خود اعلام نمود که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تا پایان سال جاری یک مرحله دیگر و تا پایان سال آینده سه مرحله دیگر افزایش می یابد که این خبر عامل اصلی فشار بر اونس طلا بوده است و همچنین اشاره کرد که از ماه اکتبر سال جاری کاهش ترازنامه خود را آغاز خواهد کرد. از نظر بانک مرکزی آمریکا طوفان های اخیر بعید است که بر اقتصاد آمریکا در میان مدت تاثیر بگذارد.

از دیدگاه بانک مرکزی آمریکا تورم به طور موقت پس از طوفان های اخیر با افزایش روبرو خواهد شد و هر چند تا حدودی کمتر از سطح %۲ در کوتاه مدت باقی می ماند اما در میان مدت در اطراف سطح %۲ تثبیت خواهد شد. در بیانیه بانک فدرال رزرو آمریکا آمده است که هزینه های تجاری آمریکا در فصول اخیر افزایش یافته است و بانک مرکزی آمریکا در بیانیه دیشب این جمله را تکرار کرد که ریسک های مرتبط به اقتصاد آمریکا ” تقریبا متعادل” شده اند.

از آنجایی که تصمیم گیری دیشب در مورد نرخ بهره بانک فدرال رزرو به اتفاق آرا بوده است و در بیانیه بانک مرکزی آمریکا به افزایش یک مرحله نرخ بهره در ماه دسامبر سال جاری و سه مرحله افزایش دیگر در سال آینده اشاره گردید، انتظار تقویت و صعود دلار آمریکا و کاهش قیمت جهانی اونس طلا به ترتیب به سطوح ۱۲۹۲ و ۱۲۸۰ وجود دارد.

از این رو برای امروز نیز سیگنال فروش صادر کرده است و  قیمت جهانی اونس طلا در بازارهای جهانی هم اکنون نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا بسیار حساس است زیرا افزایش نرخ بهره، هزینه فرصت نگهداری طلا را به عنوان یک دارایی بی بازده افزایش می دهد و سرمایه گذاران را ترغیب به فروش طلا می کند و قیمت را کاهش می دهد.

در نمودار پایین، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی اونس طلا و هدف های نزولی بعدی آن مشخص شده است. در تقویم اقتصادی امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران تنها آمارهای تعداد مدعیان اولیه بیمه بیکاری هفتگی (پیش بینی بازار ۳۰۰ هزار ، رقم قبلی ۲۸۴ هزار) و شاخص تولیدی فیلادلفیا آمریکا (پیش بینی بازار ۱۷٫۲ ، رقم قبلی ۱۸٫۹) اعلام خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا