تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۶۳۹۴ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود در چارت پایین منجر به فرود قیمت مس به سطح حمایت بعدی ۶۲۱۶ می شود.

همانطور که در چارت تایم فریم یک ساعته مس دیده می شود این موج اصلاحی و نزولی قیمت که از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد که قیمت مس در موج نزولی e قرار دارد که پنجمین موج از چرخه احتمالی پنج موجی از سطح ۶۹۷۰ می باشد.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن تارگت این موج نزولی قبلی c را بر روی سطح حمایت ۶۴۵۱ نشان می دهد که به احتمال زیاد این بار شکسته خواهد شد و سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۶۳۹۴ صادر خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) به ۶۹۷۰ قرار دارد. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت مس محدود به سطح مقاومت ۶۵۴۴ می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می کنیم قیمت آن امروز تا سطح مقاومت ۲۲۷۹ صعود کند که این حرکت را شکسته شدن سطح مقاومت ۲۱۱۷ در چارت بعدی نشان داده است.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۲۱۱۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از روند نزولی ۲۸۰۳ (بالاترین سطح ۳ مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح ۲۳ نوامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

در چارت آلومینیم آلیاژی به وضوح مشخص است که قیمت آن در تلاش برای رسیدن به سطح مقاومت ۲۲۷۹ می باشد و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود سیگنال خرید جدید دیگری این بار با حد تارگت ۲۴۷۹ صادر خواهد کرد که در نمودار بعدی به وضوح دیده می شود.

با این حال به باور ما این سطح مقاومت ۲۲۷۹ نسبت به سطح مقامت ۲۱۱۷ قوی و مستحکم است و کمی بعید به نظر می رسد که بتواند در تلاش اول خود از این سطح مقاومت عبور کند. از این رو برای امروز بهتر است حد تارگت اول را در نزدیکی سطح مقاومت ۲۲۷۹ در نظر گرفت و برای امروز هر حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۲۱۱۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن