تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی طلا پیش بینی می شود قیمت آن به این حرکت اصلاحی و افزایشی که از سطح ۱۲۸۸ (پایین ترین سطح دیروز) شروع کرده است در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۹ خاتمه دهد و بعد از آن به سطح حمایت ۱۲۸۰ کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا مشخص است قیمت در حال حاضر در موج نزولی c قرار دارد که این موج از سطح ۱۳۳۴ (بالاترین سطح ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت در این موج به پایین سطح ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) کاهش یافته و از این رو شانس ریزش قیمت به سطح ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) زیاد است.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) هنوز به تارگت نزولی ۱۲۸۰ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی می باشد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) در چارت پایین نشان داده است.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای امروز تارگت نزولی ۱۲۸۱ در صورت کاهش دوباره قیمت به پایین سطح ۱۲۹۲ بیشتر تایید می گردد و هر حرکت اصلاحی و افزایشی با سطوح مقاومت ۱۲۹۹ و ۱۳۰۲ مواجه خواهد شد.

علت اصلی این حرکت افزایشی طلا از سطح ۱۲۸۸ نگرانی های سیاسی مربوط به بحران کره شمالی بوده است و سرمایه گذاران بین المللی بار دیگر به دنبال خرید طلا به عنوان مکان امن سرمایه گذاری در برابر تنش های سیاسی هستند.

آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) به ۸۵۲٫۲۳۵ تن افزایش یافته است و در واقع قیمت جهانی طلا بیشتر به خاطر بالا گرفتن تنش های لفظی بین آمریکا و کره شمالی مقداری از کمترین نرخهای ۱ ماهه گذشته خود به نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۹ اصلاح کرده است.

با ایجاد جریان ریسک گریزی در بازار، ارزش دلار آمریکا نیز مقداری در مقابل ارزهای اصلی بازار با کاهش مواجه شده است. همانطور که می دانیم ریسک های ژئوپولیتیکی می تواند موقتا تقاضا برای دارایی ها امن را افزایش دهد اما برای امروز باید توجه داشت که قیمت جهانی طلا با سطح مقاومت رند و روانی ۱۳۰۰ مواجه است.

ترامپ رئیس جمهور آمریکا دستور تحریم های جدید علیه کره شمالی را صادر کرده است و کره شمالی نیز وعد داده است به برنامه های هسته ای و موشکی و آزمایش بمب هیدروژنی خود ادامه دهد. ری یونگ هو ، وزیر امور خارجه کره شمالی امروز اظهار داشت که این کشور در نظر دارد در پاسخ به تهدید رئیس جمهور آمریکا یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام آنهم در مقیاس بی سابقه ای را آزمایش کند.

ترامپ اخیرا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد که اگر آمریکا یا متحدانش هدف حمله قرار گیرند، کره شمالی را به طور کامل نابود خواهد کرد و از سوی دیگر رهبر کره شمالی نیز در اظهارات بی سابقه ای هشدار داده است که شدیدترین تدابیر تلافی جویانه را علیه آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

در هر صورت تا زمانی که شدت تنش ها بین آمریکا و کره شمالی بالا نگرفته است باید منتظر ادامه فشارها بر اونس طلا باشیم. اکنون به نظر می رسد، هرچند تهدید های لفظی بین آمریکا و کره شمالی نسبتاً قیمت جهانی طلا را اندکی تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۹ تقویت نموده است، اما با توجه به بیانیه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا و اشاره به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، شاید هنوز هم باید در انتظار ادامه فشارها نزولی قیمت جهانی طلا به سطح ۱۲۸۰ باشیم.

از سوی دیگر قرار است امروز خانم ترزا می نخست وزیر انگلیس در فلورانس ایتالیا در آستانه چهارمین دور مذاکرات برکسیت سخنرانی کند. ترزا می تصمیم دارد سخنرانی بزرگی را در فلورانس درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ایراد کند و به این مسئله می اندیشد که چگونه حرکت های جدیدی در مذاکرات می تواند ایجاد شود. سخنرانی ترزا می بر بازارهای مالی و ارزش پوند تاثیرگذار خواهد بود. لازم به ذکر است امروز در تقویم اقتصادی ایالات متحده خبر خاصی منتشر نمی شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا