تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی طلا تحلیل روز جمعه که بدان اشاره کردیم هنوز معتبر است و همانطور که گفتیم این حرکت اصلاحی و افزایشی که از سطح ۱۲۸۸ (پایین ترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) شروع شده بود در نزدیکی همان سطح مقاومت ۱۲۹۹ پایان یافت و از هم اکنون انتظار می رود به سوی سطح حمایت ۱۲۸۰ کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا مشخص است قیمت در موج نزولی  cقرار دارد که این موج از سطح ۱۳۳۴ (بالاترین سطح ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که قیمت در این موج دوباره به پایین سطح ۱۲۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) کاهش یافته و از این رو شانس ریزش قیمت و ورود فروشندگان به بازار با تارگت های ۱۲۸۰ و ۱۲۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) زیاد است.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۱۳۵۷ (بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) هنوز به تارگت نزولی ۱۲۸۰ اشاره دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی می باشد که این حرکت را شکسته شدن سطح حمایت ۱۲۹۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) در چارت پایین نشان داده است. از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک تارگت نزولی ۱۲۸۱ در صورتیکه به همین صورت قیمت در پایین سطح ۱۲۹۲ تثبیت شود بیشتر تایید می گردد و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی همانطور که روز جمعه گفتیم با سطوح مقاومت ۱۲۹۹ و ۱۳۰۲ مواجه خواهد شد.

با توجه به تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش نگرانی ها در مورد شبه جزیره کره، قیمت جهانی طلا امروز دوباره با کاهش مواجه شده است و در نزدیکی پایین ترین نرخهای یک ماه اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود قرار گرفت. برای این هفته باید توجه داشت که قیمت جهانی طلا با سطح مقاومت رند و روانی ۱۳۰۰ مواجه است.

تا زمانی که شدت تنش ها بین آمریکا و کره شمالی بالا نگرفته است باید منتظر ادامه فشارها بر قیمت جهانی اونس طلا باشیم. به نظر می رسد، هرچند تهدید های لفظی بین آمریکا و کره شمالی نسبتاً قیمت جهانی طلا را در معاملات روز جمعه اندکی تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۹۹ تقویت نمود، اما همانطور که پیش بینی شده بود امروز مجدد به پایین سطح ۱۲۹۲ کاهش یافت.

با توجه به بیانیه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا و اشاره به کاهش تراز نامه ۴٫۵ تریلیون دلاری از ماه اکتبر سال جاری و سیگنال بانک فدرال به رشد نرخ بهره در ماه دسامبر، شاید هنوز هم باید در انتظار ادامه فشارها نزولی قیمت جهانی طلا به سطح ۱۲۸۰ باشیم. در سایر تحولات پیروزی خانم آنگلا مرکل در انتخابات فدرال آلمان و عدم انتشار خبرهای مهم در مورد تنش های کره شمالی در تعطبلات آخر هفته، موجب شده تا در معاملات امروز از جذابیت طلا برای سرمایه گذاران کاهش یابد و قیمت آن به پایین سطح ۱۲۹۲ برسد.

در تقویم اقتصادی این هفته، سخنرانی های متعددی از اعضای بانک مرکزی آمریکا به چشم می خورد که در میان آنها سخنرانی دادلی، اوانس، برینارد، فیشر ، هاکر و از همه مهمتر یلن می تواند تعیین کننده جهت وضعیت اقتصادی ایالات متحده آمریکا و مباحث مرتبط با افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا باشد. سخنرانی های این هفته اعضای بانک مرکزی آمریکا اطمینان بازار را از ادامه روند افزایش نرخ بهره در سال جاری بیشتر خواهد کرد و این مساله موجب خواهد شد تا قیمت جهانی طلا با کاهش مواجه شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا