تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX7) تحلیل روز جمعه همچنان معتبر است و سیگنال خرید صادر شده و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۵۰٫۸۴ دلار در هر بشکه را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۵۱٫۴۰ افزایش یابد و خریداران را دوباره وارد بازار کند که این حرکت صعودی را افزایش قیمت به بالای منطقه رنج و خنثی ۴۹٫۳۷ و ۵۰٫۴۳ تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود اولین سطح مقاومت قیمت نفت آمریکا بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی از موج افزایشی c قرار دارد و این موج صعودی از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته است که می تواند در این موج تارگت افزایشی ۵۱٫۴۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) را همچنان مشخص سازد.

در چارت روزانه نیز سیگنال خرید نفت آمریکا صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن در چارت روزانه تا سطح ۵۲٫۱۳ افزایش داشته باشد که این موضوع را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۰٫۲۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) به وضوح نشان داده است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۵۰٫۳۲ و ۴۹٫۹۳ خواهد بود.

از منظر تحلیل تکنیکال در حال حاضر همانطور که در چارت یک ساعته دیده می شود قیمت نفت آمریکا دوباره به سمت نقاط بالای ۵۰٫۳۲ در حرکت است و به نظر می رسد قدرت کافی برای رشد قیمت نفت آمریکا به ترتیب تا تارگت های اولیه ۵۰٫۸۴ و ۵۱٫۴۰ یعنی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی وجود داشته باشد.

همانطور که قبلا بدان اشاره کردیم از نظر تحلیل بنیادی نیز سازمان اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت در نظر دارند برای از بین بردن اشباع بازارهای جهانی، کاهش تولید خود را تا پایان سال آینده تمدید و حتی تعمیق کنند که این خبر نیز به تقویت قیمت نفت آمریکا در بازار کمک خواهد کرد.

بنابراین، همانطور که قبلا گفتیم همچنان روند حرکت نفت خام سبک آمریکا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت با تارگت های اولیه ۵۰٫۸۴ و ۵۱٫۴۰ و پس از آن سطوح ۵۱٫۷۵ و ۵۲٫۱۳ ادامه داشته باشد که در چارت یک ساعته و روزانه مشاهده می فرمائید. لازم به ذکر است طبق کمیسیون نظارت بر معاملات سلف آمریکا (CFTC) که جهت گیری فعالان بورس سلف آمریکا را نشان میدهد تعداد موقعیت خالص خرید نفت خام سبک آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ با ۴۳۶۰۰ قرارداد افزایش به ۴۱۸۱۰۰ قرارداد خرید رسید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) تحلیل روز جمعه همچنان معتبر است و پیش بینی می شود سیگنال خرید صادر کند و با توجه به عبور قیمت از سطح مقاومت ۵۶٫۵۶ سیگنال خرید این بار تا سطح مقاومت ۵۷٫۲۷ صادر کرده است که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) وجود دارند و در چارت پایین سه موج کوچک این موج بزرگ C را تشکیل داده اند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی c قرار دارد که در این موج طبق گزارشات تحلیلی قبلی می تواند خود را تا سطح مقاومت ۵۷٫۳۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند و سیگنال خرید صادر کند. بررسی روند خنثی قیمت بین ۵۴٫۷۱ و ۵۵٫۸۵ نیز به تارگت افزایشی ۵۷٫۲۷ و ۵۷٫۳۵ و پس از آن سطح ۵۸٫۳۷ در چارت روزانه اشاره دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به نزدیکی سطوح حمایت ۵۶٫۵۶ و ۵۶٫۱۵ خواهد بود. از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطوح ۵۶٫۴۶ و ۵۶٫۵۶ رسیده است حاکی از قدرت زیاد برای افزایش تا سطح ۵۶٫۷۶ و پس از آن سطوح ۵۷٫۲۷ و ۵۷٫۳۵ و ۵۸٫۳۷ دلار در هر بشکه است.

بنابراین تا زمانی که نشانه آشکار از بازگشت قیمت نفت برنت دریای شمال ندیده ایم همچنان توصیه معاملاتی ما خرید با هدف های مشخص شده در چارت پایین است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال لندن