تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

شب گذشته پس از افزایش تنش ها بین آمریکا و کره شمالی، قیمت جهانی طلا تا آستانه ی ۱۳۱۳ تقویت شد اما قدرت ماندن در این سطح را نداشت و تا حدود ۱۳۰۴ نزول کرد. امروز برای قیمت جهانی طلا پیش بینی می شود قیمت آن با سطح مقاومت ۱۳۱۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) مواجه شود و برای مدتی بین سطوح حمایت ۱۳۰۲ و مقاومت ۱۳۱۳ در نوسان باشد تا با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد.

تشدید مجدد تنش ها در شبه جزیره کره هر چند از شب گذشته باعث رشد سریع قیمت گردید اما همانطور که در چارت پایین دیده می شود فعلا در تلاش برای عبور از سطح مقاومت ۱۳۱۳ ناکام مانده است و برای تایید شکست آن لازم است که به بالای سطح ۱۳۱۵ (بالاترین سطح ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۷) دست یابد تا بتواند به سطوح ۱۳۱۸ و ۱۳۲۱ افزایش یابد در غیر این صورت ممکن است با شکست سطوح حمایت ۱۳۰۴ و ۱۳۰۲ به ترتیب به ۱۲۹۹ و ۱۲۹۲ برگشت داشته باشد.

در چارت پایین سطح حمایت ۱۳۰۲ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی تشکیل شده است و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۳۰۲ یا ۱۳۱۳ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود. شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند. امروز یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا سخنرانی خواهد داشت و سخنرانی او به دقت از طرف بازیگران بازار مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

بعد از آن که وزیر امور خارجه کره شمالی در نیویورک گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه پیونگ یانگ اعلام جنگ اعلام کرده است، قیمت دارایی های مطمئن نظیر قیمت جهانی طلا از شب گذشته با افزایش روبرو شد. اما نباید فراموش کرد که این امواج در صورتیکه این تنش ها تشدید نشود عمر چندانی ندارند و با همان سرعتی که افزایش می یابند اصلاح می کنند.

آقای ری یونگ هو اعلام کرد که کره شمالی حق برخورداری از اقدامات متقابل از جمله سرکوب کردن بمب افکن های راهبردی آمریکا حتی اگر در شمال کرانه شمالی پرواز نکند، برای خود محفوظ نگه می دارد. به همین خاطر به دنبال افزایش تنش ها، ارزش سهام در بورس های بین الملل با کاهش مواجه شدند و قیمت اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت جهانی طلا و ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس از شب گذشته با افزایش همراه بودند. هنگام بروز وضعیت های آشفته سیاسی و اقتصادی در جهان، سرمایه گذاران برای در امان نگه داشتن سرمایه های خود از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا پناه می برند.

برای امروز باید منتظر ماند و دید قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۱۳۱۳ می شود یا خیر. امروز سرمایه گذاران منتظر اظهارات یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در مورد تورم ، عدم اطمینان و سیاست های پولی آمریکا هستند که قرار است در کلیولند ایالات متحده آمریکا سخنرانی ایراد کند و این خبر در کنار ضریب اطمینان مصرف کنندگان (پیش بینی بازار ۱۲۰٫۰۰ ، رقم قبلی ۱۲۲٫۹) و فروش خانه های نوساز ایالات متحده (پیش بینی بازار ۵۸۸۰۰۰ واحد، رقم قبلی ۵۷۱۰۰۰ واحد) در ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران می تواند محرّکی برای تعیین جهت حرکت دلار آمریکا و قیمت جهانی اونس طلا باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا