تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۶۳۵۸ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن و صدور سیگنال فروش به سطح حمایت بعدی ۶۲۸۶ می شود که در چارت پایین دیده می شود.

همانطور که در چارت زیر مس دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۶۷۷۴ (بالاترین سطح ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارند که بزودی لمس خواهند شد و فروشندگان را وارد بازار خواهد کرد.

تجربیات گذشته نمودار نشان می دهد اگر قیمت به زیر خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی برسد احتمال فرود بیشتر آن به ترتیب به خطوط فیبوناچی ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی زیاد است و از این رو برای امروز شانس ریزش قیمت مس به سطوح ۶۳۵۸ و ۶۲۸۶ بیشتر است و هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۶۴۵۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) خواهد بود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در چارت زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل قبلی همچنان معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۲۱۲۴ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۲۱۰۳ می شود که این سناریوی نزولی را سقف دو قلوی ساخته شده در نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۹۶ بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در نمودار پایین دیده می شود این سطوح حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند و در این موج قیمت پیک و سقف خود را در اطراف سطح ۲۱۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۳۸٫۲ درصدی) ساخته است.

براساس این الگو حداقل برای معاملات امروز می توان انتظار ریزش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح۲۱۲۴ داشت که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی وجود دارد. از منظر تحلیل تکنیکال پنج موج کوچک این موج بزرگ C را تشکیل داده است و موج چهارم یعنی موج ۴ در نزدیکی سطح ۲۰۷۰ به پایان رسیده است.

طبق بررسی تئوری امواج الیوت احتمال می دهیم دوباره به این سطح نزدیک شود و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی کوتاه و محدود به نزدیکی سطح مقاومت ۲۱۶۰ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۰۰ درصدی) خواهد بود که در چارت بعدی به وضوح دیده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن