تحلیل ویژه چشم انداز قیمت جهانی اونس نقره در طی ۱ الی ۳ ماهه آینده

در مورد پیش بینی جهت قیمت جهانی اونس نقره که همواره یکی از مشکل ترین امور است تا جایی که بسیاری آن را امری دشوار دانسته اند، باید گفت هرچه بازار کاراتر و دینامیک تر باشد این کار مشکل تر است و قطعا بازار نقره دست خود را به این سادگی رو نخواهد کرد. مسئله هنگامی دشوار تر می شود که بازه های زمانی بلندتری را مد نظر قرار دهیم. شاید بتوان با تخمین قابل قبول از روز و هفته آتی سخن گفت اما هنگامی که صحبت از ماه، فصل و سال می شود باید اندکی احتیاط کرد.

بنابراین در این مقاله قصد ما الزاما پیش بینی دقیق وضعیت قیمت جهانی اونس نقره در بلند مدت نیست چرا که چنین عملی چندان عملی به نظر نمی رسد بلکه همانطور از عنوان این نوشتار بر می آید تنها نگاهی خواهد بود به وقایع تکنیکال و هدفهای بعدی قیمت نقره و به عبارتی به این سوال پاسخ خواهیم داد که در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ قیمت جهانی نقره احتمالا به چه اعداد مهمی دست پیدا خواهد کرد و نقاط حمایت و مقاومت مهم قیمت ها چه نرخهای هستند؟

برای قیمت جهانی اونس نقره پیش بینی می شود قیمت آن تا پایان سال جاری ۲۰۱۷ بین منطقه خنثی ۱۴٫۳۸ و ۲۱٫۰۹ در نوسان باشد که این حرکت رنج و خنثی را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی و رنج بین خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷۶٫۴ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی ۳٫۵۳ (پایین ترین سطح سال ۱۹۹۳) به ۴۹٫۵۱ (بالاترین سطح آوریل ۲۰۱۱) تشکیل شده است.

بررسی امواج الیوت نشاندهنده توسعه یک الگوی صاف (Flat) می باشد که شامل سه موج می باشد که از نظر طولی با یکدیگر برابر هستند. این الگو نشان می دهد که در سه ماهه پایانی سال جاری ۲۰۱۷ دوباره قیمت نقره بیشتر تمایل به نزدیک شدن به سطح مقاومت ۲۱٫۰۹ دارد. با این حال هنوز مشخص نیست که موج دوم یعنی موج b تکمیل شده است یا خیر زیرا این موج در صورتیکه تکمیل نشده باشد از قدرت و پتانسیل ریزشی به سطح حمایت ۱۴٫۳۸ برخوردار است.

تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی قیمت نقره از سطح ۴۴٫۱۴ (بالاترین سطح اوت ۲۰۱۱) به ۱۳٫۶۰ (پایین ترین سطح دسامبر ۲۰۱۵) به حرکت خنثی و رنج قیمتی بین محدوده باریک و تنگ ۱۵٫۷۴ و ۱۸٫۰۶ اشاره دارد که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی قرار دارد. بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار حداقل در کوتاه مدت مشخص شود.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۵٫۷۴ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت ۱۳٫۶۰ می شود و این در حالی است که در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۱۸٫۰۶ شکسته شود موجب افزایش به سطح مقاومت بعدی ۲۰٫۸۱ می شود که این سطح نزدیک به همان سطح ۲۱٫۰۹ می باشد. با توجه به آنکه قیمت نقره نتوانسته به بالای ۱۸٫۰۶ برسد احتمال اینکه اول به سطح ۱۵٫۷۴ اصلاح کند زیاد است و بعد از آن یا با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد یا اینکه نقره از نزدیکی سطح حمایت ۱۵٫۷۴ به سوی سطح مقاومت ۱۸٫۰۶ برگشت خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی اونس نقره