تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۶۵۱۴ و ۶۵۴۴ دلار در هر تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند و حرکت اصلاحی با سطوح حمایت ۶۴۰۲ و ۶۳۵۸ روبرو خواهد شد. برای قیمت جهانی مس در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ پیش بینی می شود سطح مقاومت ۷۱۳۱ را تاچ کند که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی (C) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۲۸۲۵ (پایین ترین سطح سال ۲۰۰۸) قرار دارد و به باور ما این موج از پتانسیل و قدرت زیادی برای رسیدن به سطح ۸۸۶۹ در بلند مدت برخوردار است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود قیمت مس در اوایل ماه سپتامبر در رسیدن به سطح مقاومت ۷۱۳۱ ناکام ماند و موج کاهشی قیمت که از سطح ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته صرفا یک موج پول بک (Pullback) به سوی خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۰۱۹۰ (بالاترین سطح سال ۲۰۱۱) می باشد و به باور ما این حرکت پول بک کم و بیش تکمیل شده است و دیر یا زود می بایست منتظر از سرگیری روند افزایشی قیمت مس باشیم.

روند افزایشی قیمت مس که از سطح ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) صورت گرفته است از یک ساختار موج اصلاحی که متشکل از سه موج می باشد تشکیل شده است. بررسی و تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان می دهد که موج سوم یعنی موج (c) ممکن است قیمت مس را تا سطح ۷۳۴۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند.

این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی پروجکشن همچنین به سطح حمایت ۶۴۰۵ اشاره دارد که به باور ما قیمت مس در نزدیکی این سطح با حمایت روبرو خواهد شد. در حرکت افزایشی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۶۲۸ موجب از سرگیری روند افزایشی قیمت به سطح ۶۹۰۳ می شود و این در حالی است که اگر قیمت موفق به شکست سطح مقاومت ۶۶۲۸ نشود به احتمال زیاد قیمت مس برای مدتی بین سطوح ۶۶۲۸ و ۶۴۰۵ در روندی خنثی قرار خواهد گرفت یا اینکه مقداری به حرکت اصلاحی آغاز شده خود از سطح ۶۹۷۰ به سوی سطح ۶۱۸۲ ادامه خواهد داد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن قیمت آن با سطوح مقاومت ۲۱۴۸ و ۲۱۶۱ دلار در هر تن مواجه است و می بایست از این سطوح عبور کند تا سیگنال خرید صادر کند اما پیش بینی می کنیم قیمت آن در سه ماهه پایان سال میلادی ۲۰۱۷ سطح مقاومت ۲۳۲۹ را تاچ کند و با افزایش قیمت روبرو شود.

چنانچه این سطح مقاومت ۲۳۲۹ با قدرت شکسته شود موجب افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی ۲۴۷۹ می شود و همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۲۳۲۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از روند نزولی ۳۳۸۰ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۸) به ۱۲۷۹ (پایین ترین سطح فوریه ۲۰۰۹) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی قرار گرفته است که این روند تحت تاثیر موج (۳) یعنی سومین موج از چرخه پنج موجی از سطح ۱۴۳۲ (پایین ترین سطح نوامبر ۲۰۱۵) می باشد. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت در این موج به بالای سطح مقاومت ۲۰۸۱ رسیده است و سیگنال افزایش به سطح مقاومت بعدی ۲۳۲۹ صادر کرده است با این حال برای اینکه از رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۲۳۲۹ مطمئن شویم لازم است که قیمت آن از نزدیک ترین سطح مقاومت ۲۲۷۹ عبور کند.

در چارت پایین این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی کوتاه مدت ۲۸۰۳ (بالاترین سطح مه ۲۰۱۱) به ۱۴۳۲ قرار گرفته است. از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما سطوح ۲۲۷۹ و ۲۳۲۹ مانع قوی و مستحکمی در برابر افزایش قیمت خواهند بود که همین مساله می تواند منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی شود یا اینکه باعث توقف موج افزایشی قوی (۳) برای چند هفته شود.

از سوی دیگر در این مدت سه ماهه چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به پایین سطح حمایت ۲۰۸۱ برسد به معنای کاهش قیمت به سطح ۱۹۵۶ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود که این موضوع را کانال افزایشی باریک قیمت آلومینیم آلیاژی در چارت هفتگی به وضوح نشان داده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن