تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLX7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح مقاومت ۵۱٫۱۴ دلار در هر بشکه اصلاح کند و با افزایش روبرو شود که این موضوع را برخورد قیمت آن به سطح حمایت ۵۰٫۰۸ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود این حرکت اصلاحی و نزولی که از سطح ۵۲٫۸۶ (بالاترین سطح ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷) شکل گرفته موقتا در نزدیکی سطح حمایت ۵۰٫۰۸ به پایان رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۲٫۸۶ به ۴۵٫۵۸ قرار دارد.

همانطور که در چارت روزانه مشخص است از نظر تحلیل تکنیکال در نزدیکی این سطح حمایت ۵۰٫۰۸ سطح حمایت دیگری در نرخ ۵۰٫۲۰ یعنی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد که برای امروز منطقه ۵۰٫۲۰ تا ۵۰٫۰۸ را تبدیل به حمایت جدّی کرده است و به باور ما این منطقه حمایت مستحکم نفت آمریکا است که می تواند مانع از حرکت کاهشی گردد.

در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۵۰٫۰۸ منجر به فرود قیمت به سطح حمایت بعدی ۴۹٫۲۲ می شود و حرکت اصلاحی نزولی روز گذشته تاثیری در روند افزایشی بازار بجا نگذاشته است. از این رو است که حرکت نزولی نفت آمریکا در نزدیکی سطح حمایت ۵۰٫۰۸ متوقف شده و معامله گران در انتظار فرصت های جدید برای خرید مجدد نفت خام سبک آمریکا با تارگت های بالای ۵۱٫۱۴ هستند که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRZ7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۷٫۱۰ افزایش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح حمایت ۵۵٫۷۴ در نمودار بعدی به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح حمایت ۵۵٫۷۴ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از روند افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج c شامل پنج موج کوچک می باشد و کاهش قیمت از سطح ۵۷٫۷۷ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷) در قالب موج چهارم یعنی موج ۴ صورت گرفته است که به باور ما این موج در نزدیکی سطح ۵۵٫۷۴ به پایان رسیده است و بعد از آن احتمال از سرگیری روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال در موج پنجم یعنی موج ۵ وجود دارد. با این حال کانال افزایشی رسم شده کف این کانال را دز نزدیکی سطح حمایت ۵۴٫۶۵ نشان می دهد که حمایت مهمی محسوب می شود.

در چارت پایین اگر این سطح حمایت شکسته شود به معنای خروج قیمت از کانال افزایشی و وارونه شدن روند افزایشی از سطح ۴۴٫۳۵ می باشد که این هنوز اتفاق نیافتاده است و به باور ما شکست سطح حمایت ۵۵٫۷۴ هدف ۵۴٫۶۵ را مشخص می سازد.

در هر صورت از آنجاییکه قیمت در کانال صعودی در حرکت است و تاکنون قادر به تثبیت قیمت خود در بالای سطح حمایت ۵۵٫۷۴ شده است برای امروز احتمال افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح ۵۷٫۱۰ دلار در هر بشکه وجود دارد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن