تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۶۵۹۶ دلار در هر تن افزایش یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۶۵۰۸ در چارت پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۵۰۸ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از روند نزولی ۶۹۷۰ (بالاترین سطح ۵ سپتامبر ۲۰۱۷) به ۶۳۶۶ (پایین ترین سطح ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی با قدرت شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که تارگت بعدی بر روی سطح ۶۵۹۶ به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در نمودار زیر مس دیده می شود این سطح مقاومت بر روی ۶۵۹۶ دیده می شود که اگر این سطح هم شکسته شود نه تنها سیگنال خرید دیگر این بار با حد تارگت ۶۶۶۸ صادر خواهد کرد بلکه تاییدی در جهت الگوی سر و شانه وارونه می باشد که می تواند تارگت افزایش قوی در اطراف سطح ۶۸۰۰ را نشانه بگیرد. لازم به ذکر است برای امروز سطح حمایت بر روی ۶۵۰۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) دیده می شود که اگر شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۶۴۵۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

ذکر این تکته ضروری است که فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مقداری به سطح حمایت ۲۱۲۴ اصلاح کند و بعد از آن سطح مقاومت ۲۱۴۷ را لمس کند که این حرکت را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی کندل در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی و ۲۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C قرار دارند که این موج از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

الگوی کندل استیک در چارت روزانه اشاره به وارونه شدن روند نزولی کوتاه مدت از سطح ۲۱۹۹ (بالاترین سطح ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷) است. این الگو توسط یک چکش سایه بلند در روز ۲ اکتبر ۲۰۱۷ و یک کندل استیک بزرگ سفید رنگ در روز ۳ اکتبر ۲۰۱۷ شکل گرفته است.

سایه بلند به طول خطی است که به قیمت پایانی کندل اشاره می‌کند که حداکثر یا حداقل قیمت را نشان می‌دهد. سایه باید حداقل دو برابر طول واقعی کندل باشد. این سایه‌ها تمایل به برگشت دارند و نیز تمایل به حرکت با قیمت‌های بزرگ دارند.

برای امروز در حرکت چنانچه سطح حمایت ۲۱۲۴ شکسته شود منجر به صدور سیگنال فروش و کاهش قیمت به سطح ۲۱۰۳ می شود و در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۱۴۷ شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به ترتیب به سطوح ۲۱۶۰ و ۲۱۷۴ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن