تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به خبر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران پیش بینی می شود قیمت آن با سطوح حمایت ۱۲۶۲ و ۱۲۶۰ روبرو شود. هر چند سطح حمایت ۱۲۷۰ که بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C قرار داشت شکسته شده است اما قیمت جهانی اونس طلا در این موج تنها در صورتی می تواند به سطح ۱۲۴۳ برسد که کندل روزانه امروز پایین سطح ۱۲۶۰ بسته شود.

قبل از آن نیز سطح حمایت دیگری بر روی ۱۲۶۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی ۱۲۰۴ – پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷ – به ۱۳۵۷ – بالاترین سطح ۸ سپتامبر ۲۰۱۷) قرار دارد که این منطقه را تبدیل به حمایت مهم کرده است. از این رو امروز در صورت عدم توانایی قیمت در شکست سطوح حمایت ۱۲۶۲ و ۱۲۶۰ ممکن است این موج نزولی C که از سطح ۱۳۱۳ (بالاترین سطح ۲۶ سپتامبر ۲۰۱۷) آغاز گردیده است متوقف شود و شاهد بازگشت های تکنیکی باشیم.

لازم به ذکر است برای امروز در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۷۸ باعث تغییر روند نزولی قیمت شود. خبر امروز در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و شاهد نوسانات قابل توجهی خواهیم بود.

امروز گزارش میزان اشتغال بخش غیر کشاورزی در ایالات متحده آمریکا در ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهد شد و مطابق همیشه، اولین جمعه هر ماه میلادی، نرخ بیکاری و تعداد اشتغال ایجاد شده (جز در بخش کشاورزی) برای ماه قبل اعلام می شود و از آنجاییکه این امر رابطه مستقیمی با رشد اقتصادی ایالات متحده  داشته، همواره یکی از تاثیرگذارترین و مهمترین اخبار بازار جهانی طلا بشمار می رود.

در تعیین وضعیت اشتغال یکسری از مولفه های بازار کار مورد مطالعه قرار می گیرند: نرخ بیکاری، درصد تعداد بیکاران جامعه را نشان می دهد که پیش بینی می شود همانند رقم قبلی %۴٫۴ اعلام شود. NFP تعداد شاغلانی را که به صورت نیمه وقت و تمام وقت در بخش خصوصی و یا دولتی مشغول بکار هستند و حقوق دریافت می کنند، را معین می کند، ساعات کار هفتگی، نشان دهنده ساعات کار کارکنان در طول هفته و در بخش غیرکشاوزی است و سرانجام، میانگین دستمزد ساعتی نیز دیگر مولفه اشتغال است که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد که پیش بینی می شود به میزان %۰٫۳ رشد داشته باشد.

می توان به جرات گفت گزارش اشتغال در ایالات متحده، یکی از خبرهایی است که قطعاً واکنش بازار را بدنبال دارد، معامله گران اولین جمعه هر ماه در انتظار اعلام گزارشی هستند که مربوط به ماه پیش از آن است: با بررسی آن بسیاری از معامله گران پوزیشنهای معاملاتی خود را تغییر می دهند و بسیاری نیز از فرصت بدست آمده برای سرمایه گذاری بهره مند می شوند و حتی بسیاری از کسانی که در بازار فعالیت دارند، بخش مناسب برای سرمایه گذاری را شناسایی می کنند.

هر چند مهمترین قسمت این گزارش، تعداد اشتغال ایجاد شده در ماه است، اما روند حرکت حقوق و دستمزدها، نیز یکی از مواردی است که بازار به آن توجه خاصی دارد و پیش بینی می شود این شاخص در ماه سپتامبر از رقم قبلی %۰٫۱ به %۰٫۳ افزایش یابد زیرا رشد این مولفه، قطعاً فشار تورمی را بدنبال خواهد داشت و به همین دلیل بانک مرکزی آمریکا به این بخش گزارش، حساسیت خاصی نشان می دهد. به عبارت دیگر، می توان گفت، درصورتیکه میزان حقوق و دستمزدها افزایش داشته باشد، بانک فدرال برای مقابله با تورم، به افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر سال جاری اقدام خواهد کرد.

برای امروز انتظار بازار برای آمار ماهیانه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا در حدود ۹۰۰۰۰ در ماه سپتامبر است که نسبت به رقم قبلی (۱۵۶۰۰۰) به خاطر تاثیرات طوفان هاروی و ایرما پایین است. اگر خبر نهایی بالاتر از این عدد اعلام شود برای دلار مثبت و برای اونس طلا منفی خواهد بود و اگر خبر نهایی کمتر از این عدد اعلام شود برای دلار منفی و برای اونس طلا مثبت خواهد بود.

در حال حاضر قیمت جهانی اونس طلا در منطقه ای مابین ۱۲۶۰ و ۱۲۸۲ در حال نوسان است و پس از خبر امروز یکی از این دو خط شکسته خواهند شد. دیگر زوج ارزها و همچنین نقره نیز در فضای بدون روند و ثبات (Consolidation) بسر می برند و خبر امروز تکلیف بازار را برای روزهای آینده مشخص خواهد کرد.

به یاد داشته باشید که روند نزولی اونس طلا از سطح ۱۳۱۳ حرکت اصلاحی ۶۱٫۸% خود را نیز انجام داده است و ممکن است با یک خبر ناخوشایند برای دلار آمریکا ، شاهد بازگشت های تکنیکی باشیم و از سوی دیگر، اعلام مثبت و قوی NFP، می تواند انتظار افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در ماه دسامبر سال جاری را به همراه داشه باشد و در صورت شکست سطح حمایت ۱۲۶۰ منجر به کاهش قیمت شود و در حرکت صعودی چنانچه خبر امروز کمتر از حد پیش بینی ها اعلام شود در صورت شکست سطح مقاومت ۱۲۷۸ موجب افزایش قیمت شود. در انتظار نوسانات بعد از خبر ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران خواهیم ماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا